RS Viking-köpråd

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Vad jag läst om den så kan jag konstatera några saker. Den är en riktig arbetshäst, bra snögång, fin komfort samt TUNG. Har för mig tjänstevikten låg kring 470 kilo, rätt mig om jag har fel.

Annars så är det en driftsäker 4-taktare som går snålt.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Varför å varför, inte vet jag dem gör väl de. Vet ju inte exakt men därikring. Satt å diskuterade det med några kompisar för några dagar sedan, kompisens farsgubbe hade en och stod i regbeviset det sade han.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tjänstevikten ligger på runt 380.

riktig lyxskoter i sin klass.
är ju bra mycket att åka i också.120hkr.
bekväm att köra och åka.
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
2006 års modell "massrunning order" 389kg:rock:. Står på en liten skylt på högersida på skotern. Skulle vara kul att höra av någon som äger en hur den är i snön.

MVH
Daniel
 

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Farsan har en, och vi har bara kört i fjällen. Förra året när det var väldigt bra med snö så tog den sig förvånansvärt bra vissa gånger bättre än summiten dock i snårskogen. Svårt att köra fast med den och om man nu råkas gör det så brukar man nästan jämt kunna backa och sen ta sig upp igen. Dock så är det väl ingen mountain maskin som man är och kör uppför värsta branterna med men den tar sig fram väldigt bra med tanke på sin vikt, men det har ju en stor del att göra med bredden på mattan. Man ska nästan ha lite bryta med ändå, ingen skoter du precis burkar runt hur som helst med. Dock en skoter att rekomendera väldigt bra komfort och väldigt bra bensinförbrukning. Skulle nog hellre satsa på en viking än en venture men det beror ju på hur du kör, Den tar sig garanterat fram bättre.