RS fjädrar

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Dom är 2centimeter längre dom passar endast övriga xp modeller med snäppet värre dämpare. Jag gjorde dock specialhylsor i alu och böt dom som gängas för fjäderspänningen som jag gjorde så att man kunde ha rs-fjädrarna på min TNT, dock inget hobbymek. Ganska invecklad svarv/fräsning. Däremot kan jag rekommendera att du monterar RS-fjäder på främre dämparen i boggien som gjorde grym skillnad, passar rakt av inga mods.
 

oscars

Medlem
9 jan 2009
44
0
1
okej, tack:) finns de nån annan fjäder man kan köpa till framdämparna med lite hårdare karaktär som passar rakt av?
 

oscars

Medlem
9 jan 2009
44
0
1
Såg att xrs 800 2010 hade 9tums dämpare också,fast vet inte hur lång fjädern är. Är det samma fjäder fast svart eller är den hårdare?
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
okej, tack:) finns de nån annan fjäder man kan köpa till framdämparna med lite hårdare karaktär som passar rakt av?
Skulle rekommendera att du ringer till stötdämpargurun Glansan å frågar han vet vad du kan köra. Mät längden på dina nör skidan är frihängd så du vet när du ringer. Kommer inte ihåg va de var för längd vet bara att RS är 2cm längre.

Glansgårdens bil & Motor AB
Glans väg 47
781 95 Borlänge
Tel butik/verkstad +46 243 63160
E-POST: info@glansgarden.se