Rs 600 2009 går dåligt när den blivit varm?

Morgan96

Medlem
6 mar 2017
8
0
1
Tjena har en lynx rs 600 som blir att gå dåligt när den blir varm.. känns som att den går på 1.5 cylindrar ungefär, bläddrar inte och spottar inte.. kör jag en stund då går den bättre emellanåt? Vad kan vara fel? Bytt tändspole och stift. Det började en stund efter jag fått soppatorsk
 

Negomannen

Medlem
6 mar 2017
10
0
1
Finnmarken
Soppatorsk kan ju göra att den drar upp en massa skit i förgasaren. Känns ju inte om man inte gasar på. Vilket man oftast inte gör innan den blivit varm. Så kan det vara. ???
 

Morgan96

Medlem
6 mar 2017
8
0
1
Ja tänkte kolla om de är skit i förgasarna.. men Den går ju bra ett tag när den blivit någorlunda varm och jag gasar på? Sen när jag åkt sen när jag åkt å gasat lite blir den slö och känns som den inte orkar varva upp typ?
 

Morgan96

Medlem
6 mar 2017
8
0
1
Hm.. känns som en dyr del att byta och testa om de blir bättre.. ? Hur kan ja veta om jg behöver en ny stator? Eller vad beror det på att den lägger av?
 

Tobiep

Medlem
12 jan 2016
36
0
1
Ånge
Tjena har en lynx rs 600 som blir att gå dåligt när den blir varm.. känns som att den går på 1.5 cylindrar ungefär, bläddrar inte och spottar inte.. kör jag en stund då går den bättre emellanåt? Vad kan vara fel? Bytt tändspole och stift. Det började en stund efter jag fått soppatorsk
Min skidoo rs har typ samma problem, så säg gärna till om du hittat felet