RR som släcker stift, fler som känner igen de?

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Var och åkte i helgen kring åkersjön!
Jag och en kompis har båda en RR -09 som gått ca 40-50 mil.
Sen när vi skulle åka hem på kvällskvisten så Starta vi skotrarna lät dem gå i ca 10-15 min. Sen när han gasar och ska iväg så "dör" skoter, går inte få ett liv i den sen. Jag stod bakom han så jag skulle lägga i backen för att ta mig runt han. Då "dör" min skoter och går F*N inte få igång sen!

Kompisen hade nya stift sedan dagen innan. Båda av oss glömde reservstiften hemma. Så det blev till att bogsera skiten ner till närmaste väg!:mad2:

Någon fler som har detta symptom på sin RR? Stifen var dyngsura, måste vara för att dom går för fett. För innan så bara "böla" våra skotrar så länge man inte höll stumt!
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Enda som är gjort är att ÅF satte i 420 på högfarten, resten är orört. Likadant på kompisens!
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
låter riktigt mysko...vad kör ni med för stift? testa kör med ett par hårdare stift.är de samma problem då?
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Har känt samma problem! När man ska iväg så bluddrar den som ett svin men sen går de över. Händer dok inte alltid, men de förekommer.. Samma på min polares iq.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
jag har känt att min små bluddrade på låg varva å om den stått på tomgång länge men det va med orginalbestyckning. nu är den körd i bromsbänk å rätt bestyckad å går kanon på mitt bromspapper står det mj 360 tror det satt 380 från början men då har jag slp trimpipan på min också.
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Har jag min längre än 1 minut på tomgång så blöddrar den rätt bra.. Händer samma sak om man burkar omkull, tänkte fan inte komma mig vidare heller :evil:
Polarens -08 är likadan.
Jag har 420 högfart
och bränsleskruvarna 1.15 varv ut. Resten är orört..
Dom måste ju flöda eller nåt vid omkullburkning, konstiga är ju att edgemodellen samt ski-doo revarna gör ju inte det. Och dom ar väl samma gasare ? Men kanske det RR är en modell man bara skall stå och betrakta som en köttbulle och inte tukta med ? :mad2:
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
jag har känt att min små bluddrade på låg varva å om den stått på tomgång länge men det va med orginalbestyckning. nu är den körd i bromsbänk å rätt bestyckad å går kanon på mitt bromspapper står det mj 360 tror det satt 380 från början men då har jag slp trimpipan på min också.
360mainjet och slp pipa :D dubbelkolla det där och återkom eller kör du på hög höjd ? och vilken temp är din bestyckning bra tills ? ner till hur kallt ?
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
360mainjet och slp pipa :D dubbelkolla det där och återkom eller kör du på hög höjd ? och vilken temp är din bestyckning bra tills ? ner till hur kallt ?[/quodet

det är mulle på m-performance i Mora som har ställt in maskinen han vet vad han gör =) ja tror det är 360 main jet står det på bromspappret. å det där med att slp pipan till rr ska göra 13-16 hk är ju inte ens i närheten min med polaris bestyckning till slp pipan gav den 116hk och nu efter att den blev rätt bestyckad så är det 119,1 hk i skotern. men han sa ju det att min är bestyckad för lek å bus inge fullgas över sjöar men det är ju ingen sån maskin heller. men det blev skillnad inge blöder på låga varv å ett bättre gassvar. jag kör här hemma i värmland och sälen funäsdalen. så de höjder jag kör på är väll här hemma 280 möh till 1200möh funäsdalen typ.
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
360mainjet och slp pipa :D dubbelkolla det där och återkom eller kör du på hög höjd ? och vilken temp är din bestyckning bra tills ? ner till hur kallt ?[/quodet

det är mulle på m-performance i Mora som har ställt in maskinen han vet vad han gör =) ja tror det är 360 main jet står det på bromspappret. å det där med att slp pipan till rr ska göra 13-16 hk är ju inte ens i närheten min med polaris bestyckning till slp pipan gav den 116hk och nu efter att den blev rätt bestyckad så är det 119,1 hk i skotern. men han sa ju det att min är bestyckad för lek å bus inge fullgas över sjöar men det är ju ingen sån maskin heller. men det blev skillnad inge blöder på låga varv å ett bättre gassvar. jag kör här hemma i värmland och sälen funäsdalen. så de höjder jag kör på är väll här hemma 280 möh till 1200möh funäsdalen typ.
fasn va nice ! får man se bromspappret ? :D
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
Var och åkte i helgen kring åkersjön!
Jag och en kompis har båda en RR -09 som gått ca 40-50 mil.
Sen när vi skulle åka hem på kvällskvisten så Starta vi skotrarna lät dem gå i ca 10-15 min. Sen när han gasar och ska iväg så "dör" skoter, går inte få ett liv i den sen. Jag stod bakom han så jag skulle lägga i backen för att ta mig runt han. Då "dör" min skoter och går F*N inte få igång sen!

Kompisen hade nya stift sedan dagen innan. Båda av oss glömde reservstiften hemma. Så det blev till att bogsera skiten ner till närmaste väg!:mad2:

Någon fler som har detta symptom på sin RR? Stifen var dyngsura, måste vara för att dom går för fett. För innan så bara "böla" våra skotrar så länge man inte höll stumt!
Dåliga stift.. :) byt till br9eix stiften istället så ska du få se på klipp i motorn! :) Mina erfarenheter med både br9es stiften samt rn57ycc stiften är att de knappt tål någe bensin. iridiumstiften förbränner soppan mycket bättre vilket hindrar stiften från att sota igen, dessutom blir gassvaret ett helt annat..
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Ja jag kanske ska testa det då! men det är ingen fara att köra med de stiften då, något som motorn tar skada av?
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Du ska byta air jet till 08 och flytta ner nålen ett steg och köra på 390 ( 5 sek fullgas) huvudmunstycke(420 om du ska köra längre fullgasrep) är iaf vad jag kör med och funkar fin fint
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Du ska byta air jet till 08 och flytta ner nålen ett steg och köra på 390 ( 5 sek fullgas) huvudmunstycke(420 om du ska köra längre fullgasrep) är iaf vad jag kör med och funkar fin fint
Hur kallt vågar du vara ute och köra med den bestyckningen ?