Roterande filar för portning mm

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.090
887
113
Stora Blåsjön
Har kommit över ett mindre "lager" med roterande filar.
Alla har 6mm skaft och längd mellan 50-110mm.
Kommer inte att ha tillgång till dom föränns nästa vecka så då kan jag börja skicka iväg dom.
Får 4st 100mm filar på torsdag så då ska dom provas i cylindrarna. Resten kommer nästa vecka.

Pris 100kr/st för dom kortare 50-80mm, 200Kr/st för dom längsta.
vid köp av 4st eller fler så blir priset 75kr/st respektive 165kr/st.

Märket är Garryson alltså riktig industrikvalité gjorda av hårdmetall tvärsigenom.
Finns det intresse för även 3mm skaft så kan jag nog fixa det också, dock dröjer det någon vecka bort isåfall.

Perfekt för portning av cylindrar och block mm

Bilder:














 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.090
887
113
Stora Blåsjön
Har fått hem alla filar nu inkl några 75mm långa med 3mm skaft, perfekt där det är trångt.
Nytt pris också då jag fick en bättre deal på hela klabbet.
50:-/st och 100:-/st för dom längsta (+80mm).

Har nu portat mina cylindrar med dessa filar och det gick riktigt bra.

Lägger upp lite aktuella bilder senare...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.090
887
113
Stora Blåsjön
Lägger upp en bättre bild på dom som finns kvar nu, finns några av varje modell:



1-4 = 50:-/st
5-7= 100:-/st

Nummer 4 är riktig bra om man ska bort med mycket material. Sen 6 och 7an är en av mina favoriter och 1an är bra där det är trångt.

Kan tillägga att det är riktigt bra kvalite på dom. Har tillock med lättat kolvbult utan att det änns märkes i filen och en kolvbult är riktigt jäklahård.
 

mora

Välkänd medlem
5 jun 2009
266
1
16
Vassjön
Märket är Garryson alltså riktig industrikvalité gjorda av hårdmetall tvärsigenom.
Snicksnack, Hårdmetall i en handhållenmaskin går alltid åt helvete.

Portningen fräser jag ur mina cylindrar,durationen måste bli bättre matemaskiskt
än på en höft.
cylinder1.jpg
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.090
887
113
Stora Blåsjön
Snicksnack, Hårdmetall i en handhållenmaskin går alltid åt helvete.

Portningen fräser jag ur mina cylindrar,durationen måste bli bättre matemaskiskt
än på en höft.
Klart att det kan bli bättre om man andvänder en cnc maskin för att porta cylindrar. Men det krävs fortfarande en hel del fingertoppskännsla och det får man bara med en handhållen maskin :) Och gör man fel = dyrt/obrukbar cylinder och det ska man veta innan man sätter igång.

Lägg gärna upp några bilder på någon cnc portad cylinder! Skulle vara grymt att se. Men gör en ny tråd isåfall, detta är en säljes annons och jag vill bara bli av med lite filar...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.090
887
113
Stora Blåsjön
Har följande filar kvar nu efter Erik.B beställning...
#1 = 1st
#2 = 2st
#3 = 2st
#4 = 5st
#5 = slut
#6 = slut
#7 = 3st
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.090
887
113
Stora Blåsjön
Uppdaterar "lagerstatus":

#1 = slut
#2 = 1st
#3 = 1st
#4 = 1st
#5 = slut
#6 = slut
#7 = slut
 
Last edited: