rotax trippel

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
rotax trippel 700cc. vad är de för någon motor? är de nått bra, krånglar den mycket? har faktiskt aldrig hört nån rotax trippel :hmmmm2: iaf inte va ja kommer ihåg. men skulle vilja veta för och nackdelar med den.
tacksam för snabba svar.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Jo rotax har ju 6-7-800 tripplar fördelen med dom är som alla andra tripplar: Härligt ljud men har ju även nackdelar som tex. hög bränsle åtgång. Men annars så finns det nog ingen speciell nackdel med dom vad jag vet.
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Tjena, tjena.

Jag har en Rotax 700 triple från -97.
J*vla go spis måste jag säga, hehe.

Min drar MINST 3L/milen, men buskör man är de bra mycke mera kan jag säga. Men jag brukar säga att jag är glad så länge den ligger på 3L/milen iaf.

Kan tänkas att de går att köra under 3L/milen också, jag har lite svårt för att fisköra så vet inte exakt...

Kan inte påstå att den krånglat någe hemskt mycket heller. Bytt pto-packningen på den, de är väl allt. (OBS de är på motorn bara. Finns ju saker runtomkring den som behöver bytas ibland också)
Bara tanka och köra när man kör Rotax triple. ;)
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Tjena, tjena.

Jag har en Rotax 700 triple från -97.
J*vla go spis måste jag säga, hehe.

Min drar MINST 3L/milen, men buskör man är de bra mycke mera kan jag säga. Men jag brukar säga att jag är glad så länge den ligger på 3L/milen iaf.

Kan tänkas att de går att köra under 3L/milen också, jag har lite svårt för att fisköra så vet inte exakt...

Kan inte påstå att den krånglat någe hemskt mycket heller. Bytt pto-packningen på den, de är väl allt. (OBS de är på motorn bara. Finns ju saker runtomkring den som behöver bytas ibland också)
Bara tanka och köra när man kör Rotax triple. ;)
låter bra det :) den jag funderar över är inte ett trippel chassi. de är en summit me den motorn bara.
 

Radwan

Aktiv medlem
16 feb 2009
64
0
6
Jag har en Rotax 800 trippel och tycker den funkar utmärkt men drar soppa så det räcker och blir över, men du kommer bli nöjd över vridet!
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Jag har en Rotax 800 trippel och tycker den funkar utmärkt men drar soppa så det räcker och blir över, men du kommer bli nöjd över vridet!
jo vridet har ja allt hört att de är grymt bra. hoppas bara den inte går sönder
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Tjejen har en mach 1 98a. Jag måste erkänna att det är en toppenmotor trots att jag är arctic trippelfantast.

Len i motorn, bra botten vrid. Går tyst men härligt ljud. Chassiet är ok för led ´men med 32a matta såg gpr den riktigt bra i snön med.

Hennes har gått 1050 mil och jag tror den gör många hundra till utan problem.
Drar 2 liter när hon ledkör, dvs utan toppnoteringar.
 

Radwan

Aktiv medlem
16 feb 2009
64
0
6
jo vridet har ja allt hört att de är grymt bra. hoppas bara den inte går sönder
Håller man efter motorn så ska det inte vara några problem alls om man nu ej har otur, vilket vem som helst kan ha! Men det är ett grymt klipp i Rotax trippeln, och pålitlig om du frågar mig!
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Håller man efter motorn så ska det inte vara några problem alls om man nu ej har otur, vilket vem som helst kan ha! Men det är ett grymt klipp i Rotax trippeln, och pålitlig om du frågar mig!
ja vi får se om de är nå skit jag köper på mig eller om de är värt pengarna
 

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
Rotax tripplar har ett stort problem som man delar med andra o det är statorlindningarn som brinner av pga felande tändmodul men det kan åtgärdas utan att byta ut hela modulen o det är att sätta dit en hängsäkring på 1amp på utgående statorplus