Rotax 600 H.O klickande startrelä

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Är det någon som har en idé på vad som kan vara fel då startrelät bara klickar då man trycker på startknappen..?

Då man trycker in start så klickar reläet och startmotorn rör sig en bit, samma sak varje gång.
Har mätt och det kommer det bara en impuls, voltmätarn visar tvärt ca 12 V sen är det dött.
Då jag kortsluter + över reläet så går startmotorn som den ska så det är inget fel på den. Har även bytt till ett nytt relä men det är fortfarande samma fel.
Försökte följa kablarna från reläet men allt går ju in i kabelstammen så där hittade jag inget.

Kollat efter skador på kablar men ej hitta några, säkringarna är hela.

Skotern är en Lynx Sport Touring 600 H.O 2003

Mvh Oskar
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Det är inget fel på reläet och jorden har jag kollat.
Då jag kopplar kablar direkt från batteriet till reläet så går startmotorn som den ska..
Om reläet ej är inkopplat så har jag konstant 12V men om det är inkopplat så är det nått som säger ifrån och voltmätarn visar bara tvärt 12V... även provat med startknappens pluskabel men minus direkt till batteriet och då klickar det.
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Problemet löst:
Säkringshållaren till starten hade ärgat och var helt vit. Det första jag gjorde var att kolla alla säkringar så det tog ett tag innan jag hittade felet