Hej
Jag har en 3900-92 som jag anv�nder i skogen.
Har renoverat motorn hos lokal verkstad. dvs.
byt axel t�tning samt cylinderfots packning.
Nu till problemet.
Motorn g�r j�tte fint i tomg�ng och h�g fart, men
l�gfarten har b�rjat sp�ka, speciellt mycket
efter att motorn blivit varm, den blir mycket svag och vill till att bluddra.
Jag har kollat t�ndningen och den t�nder h�gra cylindern
ett streck f�re �vre v�ndpunkten och h�ller sig stadig i hela varvtalsregistret.
Rengjort kollat f�rgasaren alla kanaler, ventiler, br�nsle niv�n allt verkar OK.
Byt alla slangar �ven vacuum slangen samt br�nslepump och -filter.
Kollat att br�nslet pumpas fram till f�rgasaren och det kommer fram
med bra fl�de �ven i tomg�ng.
insugsgummit har jag armerat med Vulktejp f�r att s�kerst�lla att det inte kommer in tjuvluft.
Allt som jag kan komma p� har jag f�rs�kt �tg�rda, f�rutom t�ndspole och CDI boxen.
Var �r felet?? Holms
Jag har en 3900-92 som jag anv�nder i skogen.
Har renoverat motorn hos lokal verkstad. dvs.
byt axel t�tning samt cylinderfots packning.
Nu till problemet.
Motorn g�r j�tte fint i tomg�ng och h�g fart, men
l�gfarten har b�rjat sp�ka, speciellt mycket
efter att motorn blivit varm, den blir mycket svag och vill till att bluddra.
Jag har kollat t�ndningen och den t�nder h�gra cylindern
ett streck f�re �vre v�ndpunkten och h�ller sig stadig i hela varvtalsregistret.
Rengjort kollat f�rgasaren alla kanaler, ventiler, br�nsle niv�n allt verkar OK.
Byt alla slangar �ven vacuum slangen samt br�nslepump och -filter.
Kollat att br�nslet pumpas fram till f�rgasaren och det kommer fram
med bra fl�de �ven i tomg�ng.
insugsgummit har jag armerat med Vulktejp f�r att s�kerst�lla att det inte kommer in tjuvluft.
Allt som jag kan komma p� har jag f�rs�kt �tg�rda, f�rutom t�ndspole och CDI boxen.
Var �r felet?? Holms