rotax 3 pipa

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
efter att ha åtgärdat rotax barnsjuka hos dom 3 cyl. d.v.s säga linda om låg,mellan o högfarts spolarna så gick skotern som en klocka...
nu surar den rackaren ner sig o fyller vevhuset efter 3 - 4 drag utan chocke !!!
enkelt säger den inbitne skoter fixaren det är membranet i bränslepumpen alt. nålventilerna som gör så att vevhuset fylls med 98 oktan ....
nix det är det inte heller för jag har redan kollat det....
vaccumslangen är min teori men hur i alla glöd... kommer bränslet dit ?
ja jag vet inte nått om något längre ... tips någon ?????
 

RenKorv

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Långsele Sverige
Ja Vaccumslangen ska det juh inte vara nån soppa i. Men när jag skulle starta min för säsongen så hade jag fullt med 2-takts olja nere i vaccumslangen vilket gjorde så att den inte fick nå soppa alls eftersom det inte blev nå vaccum....

PS: Jag "hade" en indy 340 sport
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
Kolla om kolvarna är frächa! Men jag tror mer att det är packboxen som gått! Å då behövs en vevaxelbalansering + ev nya vevstakar, lager mm!
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
åhhhh fan va kul det lät ...!!!!
ja nånting är det som spökar iaf. får kolla upp packboxarna mm , tack för tipset ...
 
T

Tok-Lasse

om du har bränsle i vacum ledningen till bränslepumpen så låter det ju som att du har hål i membranet.
Har du prov sugit?
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
jag har bytt till en genomskinlig slang , sugit o dragit 3 pipan tills det kom en kille med en högaffel och små röda horn o bytte av mig ....!!!!
fick veta nu i veckan att pumpen håller inte trycket i dom stora maskinerna utan att man måste vrida av soppakranen när man tar kvar motorn , låter knäppt men tydligen så är det fler som har råkat ut för samma sak som jag...