rmk700 -00

snowblast

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
46
Docksta sverige
Är det någon som vet hur man får bort eller minskar transmissionsljudet i en rmk 00?? har haft en sks 99:a och den hade också lite ljud men betydligt mindre, beror på kamhöjd (44mm rmk- 32mm sks) :confused: men vore ju trevligt att slippa detta hemska ljud,först trodde jag att det var något fel men har hört andra rmk som låter lika som min.
 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Transmissionsljud

snowblast skrev:
Är det någon som vet hur man får bort eller minskar transmissionsljudet i en rmk 00?? har haft en sks 99:a och den hade också lite ljud men betydligt mindre, beror på kamhöjd (44mm rmk- 32mm sks) :confused: men vore ju trevligt att slippa detta hemska ljud,först trodde jag att det var något fel men har hört andra rmk som låter lika som min.
Kan du förklara dig lite närmare? Kan kedjan vara för hårt spänd?
Jag råkade spänna min kedja lite väl mycket och det lät som fan - ½varv ut och den blev nästan tyst.
 

snowblast

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
46
Docksta sverige
ljud i transmission

ljudet är liknande ljudet som uppstår när man bromsar men inte lika mycket,har hört mig för och det går tydligen att köpa en annan typ av kedjesträckare från polaris som ska redusera ljudet som har varit ett problem på modeller med lite längre matta & back enligt en handlare som jag pratat med.