Rmk vertical edge -03

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
hehe lugna dig nu lite det är enligt dem själva ;)

jag har kört på massa olika oljor bla. Mobil och polaris egna (som ska vara bäst enligt dem) och nu kör jag uteslutande på ok-q8 helsyntet som man kan köpa på 20l dunk bara för att den är billigare och det sotar varken mer eller mindre.
Det är inte enligt dom själva. Har läst flera tester och alla jag läst har den kommit först! Och ibland när jag haft slut olja har jag varit tvungen och åka till OK och köpa 1L olja, alltså deras egna olja och avgasportarna är mycket skitigare när jag har kört på OK olja i Srx'n.

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
Då jag köpte min skoter nu i vintras så satt orginalen kvar på den, så jag köpte direkt rostfria och satte dit (fick självklart hjälp med allt ;p).. men minns inte priset riktigt... var nånting me en tvåa (a).. hehe... 200/2000kr typ... haha.. bra minne man ha :p

R

Robin

1050kr sats per cylinder betalade jag. Då inkl membran,packning,fjäder och giljotin.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Helt okej pris.
Är det för dyrt ska man inte ha skoter.

Och materialet har inget att göra med om de kärvar eller inte.
Skulle aldrig falla mig in att rengöra något sånt där varje 50'e mil.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
inte så värst svårt att rengöra dom, kan man byta tändstift klurar man lätt ut hur man får lös dom och sen är det bara att skrapa rent dom. Dom fick rostfria original till -05, om jag inte minns fel

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Fått svar av motorhuset nu och enligt dom ska polaris ha bytt ut dom gratis under garanti tiden men den är slut nu, så åker väll på att köpa nya i sommar.

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Är det någon som kan länka till ett billigt boggi hjul åt mig? tappat bort det röda som sitter näst längst bak i boggin. Behöver gummiklossen som hjulet ska sitta på också. Har tittat runt men vet inte om jag hittat rätt.

Den är 144" lång om det har nån betydelse.

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Någon som kan hjälpa till och länka till ett boggihjul jag saknar? det som sitter näst längst bak i boggin, ett rött. jag har mätt diametern på det som sitter på andra sidan till ca 145mm.

Säg till ifall ni vill ha någon bild på det jag saknar.

Har kollat på skoterdelen.com men hittar inte rätt, tror jag iaf. länka gärna!:)

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Dom är så ***** otrevliga så det finns inte, mig erbjuder dom endast svindyra orginal saker.
Klart att dom vill sälja originaldelar!
Om du inte vill ha original så kan du lika gärna beställa hos rinab eller nån annan sida :hmmmm:

Edit: Kolla hos skoterskrotarna också!

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Klart att dom vill sälja originaldelar!
Om du inte vill ha original så kan du lika gärna beställa hos rinab eller nån annan sida :hmmmm:

Edit: Kolla hos skoterskrotarna också!
Pontus du må vara lite segt i huvet idag. Alla andra ställen säljer pirat om man vill ha det utom motorhuset. sen hittar jag en jädrans massa olika hjul men vet inte vilket det är jag ska ha.