Rmk spindlar på Swb

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Om man monterar rmk styrspindlar med tillhörande distanser på en SWB Assault, får man då större justermån på spårvidden och kanske kan få den lite smalare än 108 cm ?
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Vet ej om Rmk spinflarna är smalare, men är dom det så är det ett ja på din fråga men är dom lika tjocka som SWB så kommer den nog förmodligen inte få smalare spårvidd då skidorna redan är plasserade på smalaste original på SWB.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
tänkte eftersom att Rmk Assault ska väll ha samma bredd på framvagnen och kan justeras ner till 105 som smalast. fick en tanke att kanske är spindlarna som avgör att den blir lite mer justerbar.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Så om det är någon med en SWB Assault som känner att ni har lite göra får gärna gå ut i erat garage och mäta hur breda/tjocka spindlarna är.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
jo att a-armarna är olika utformade på rmk assault vet jag om. men om det är 43 " framvagn på både SWB och RMK Assault hur kommer det sig då att man kan justera ner rmkn´s spårvidd till 105cm ? om spindlarna är av samma design ?

Va jag har kollat så à-armarna är helt annan på assault rmk, så den gör skilnaden. Spindlarna är lika breda på båda...
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Rmk armarna är 15-20mm kortare, och när rmk'n har 108 i spårvidd så är det en distans på var sida om spindeln.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Har du tänkt åka med samma A-armar?

Tänkte med tanke på att det är olika övre spindelleder/ olika A-Armar.

Switchback assault 2012> har också 52mm breda spindlar

Så svaret på din fråga är nej.
 
Last edited:

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Okej. Om rmk assault har 15-20 mm smalare a-armar så förstår jag att den går att få till 105 i spårvidd jämfört med swb 108 i spårvidd. Tänkte bara tanken om det skulle ha gått att kört med rmk spindlar på swb och "fuskat" till sig någon cm smalare spårvidd utan a-arms byte. Men då är det ju kört :)
Angående övre spindel lederna så har jag övre rmk spindel leder liggandes och själva spindel därför jag fick tanken