rmk or sks -00,01

S

sks

Funderar starkt på att byta till någon av dessa, vilken ska jag välja? soppaförbrukning? kända problem? klmpig? mm! Tacksam för svar!!
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
kör du mest i lös snö så är nog rmk att föredra, men kör du mest på hårt typ led eller att ni är 2 på skotern så välj en sks. det är mitt råd iaf. jag funderade mellan rmk och sks och valde en sks för att jag tycker den passar mina behov bättre, köp inte en rmk bara för att det är poppis med sådana maskiner. en kompis har en -01 700 sks med pp och den drar ca 3-4 L/mil som mest har den tagit lite över 6L/milen.
 
J

Joa

Byatoken: Ja rmk'n drar mer än SKS'n om man andvänder den som man ska dvs Djupsnö och trottlar i taken. Nu kanske han gör så, för det är inte svårt att få en skoter att dra över 6L/milen men det kanske är så att du är en söndags gasare som knappt rör på tummen när du är ute ?
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
om du får din skoter att dra över 6 liter milen då bör du nog göra en rejäl översyn hur motorn mår för inte f** ska en skoter dra så mycket oavsett om du kör gasen i botten elr hur du nu kör!!
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Ne det är sant..en skoter ska inte dra 6L/mil

3-4 är vell godkänt om man kör med trottlarna i taket i tex djupblötsnö..
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Har visserligen bara mätt en gång men den gången (ca 0 gradigt, rätt så hårdföre och långresa ca 15 mil) snittade jag på ganska precis 5,5 liter per mil.
Mycket effekt = mycket soppa, eller hur var det nu? =)
 
J

JOA

Dom som kör hårt har höga bensin förbrukningar. Om ni aldrig har fått eran över 3L/milen så nöjj er med era 340i maskiner och fläktade 250 kubikare, men har du mycket effekt och bland dom gasgladare tummarna i vilda västern så har du en soppa förbrukning. Dessutom tycker jag att det är fel att säga att den och den maskinen drar 2-3L milen, iom att det är en sportskoter = leksak, alla andvänder dom olika och alla har olika syn på hårdkörning
 
J

JOA

Och ni som säger att jag har en felinställd maskin kan jag svara på nu, det har jag inte, den är inställd i bänk och ligger och snittar på 0.60bsfc värde
 
E

evil

Sägs ju att man kan få ned förbrukingen till 1,8-2,5 med bosstbottle
 

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
RMk 500, hur funkar den som lössnö maskin? förstår att den inte har förmågan att skyffla på samma sätt som de större men den har ju ändå nästan 100 kusar. och blir förbrukingen lägre eller blir den i samma nivå som de större när den behöver plågas mera?