Rmk eller Summit

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Hej

Ska köpa en ny lössnömaskin och vet inte riktigt vad jag ska välja för skoter. 2 st polare beställde nyss varsin Summit 600ho sdi och visst blir man påverkad av Ski-Doos proffsiga försäljare.
Problemet med Summit 800 är att den har förgasare mot RMK 700 som har insprutning.
Summiten har en gasdämpare av sämre sort som ej kan kalibreras, RMK 700 har en bättre typ med clickinställing på den bakre boggiedämparen.
Ski-doo är 5000kr dyrare än polarisen som dessutom har elstart som standard.
En stor nackdel med Polarisen är dynan som känns alldeles för smal, kan någon RMK 900 -05 ägare berätta sina åsikter? Man kanske vänjer sig.
Arctic-Cat M7 är glömd pga avsaknad av back,
detsamma med Yamaha Vector Mountain som är för dyr när man köpt till back och bättre dämpare.

Skriv era åsikter..!

/ Danne
 
R

rypa

ja

jag tycker du ska vänta tills snön kommer o då far du o frågar om du kan få prova nån skoter som du e intreserad av så då vett du ju bäst vilken du vill ha
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Då är det stor risk att den skotern jag vill ha är slut. Ski-Doo i Bredåker och Polaris säljer på beställning och det börjar ta slut maskiner.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Summit 800an går verkligen som ett skott, enligt min mening är den DEN bästa 800a att pumpa ut effekt, dock har medaljen en baksida, summitarna tar väldigt ofta och gärna en REM eller två, vet inte exakt vad dom kostar men kring 1000spänn enligt vad jag har hört, kostnaden för inköp av remmar bör man faktiskt ha i bakhuvudet när man funderar på att köpa en klättrare, en kort sportskoter kommer ALDRIG i närheten av samma konsumering av remmar som på en mountain, Polaris har sedan dom införde TEAM variator på sina klättrare sänkt rem-kontot för dess ägare med flera hundra procent, men polarisen är verkligen fin att köra, lyder dig utan tvekan, mitt råd är att du beställer en RMK pronto!!! se bara till att köpa en 159a eller ännu längre så har du just köpt dig verktyget att ta dig precis dit du vill..
 

Former Summit

Aktiv medlem
20 okt 2005
52
0
1
Luleå
Summit 800!!

Om du skall köpa en summit 800 03, 04, 05 så var uppmärksam på om det är bytt vevaxel täningar.......
Dom funkar inte som dom ska , följden har blivit för en del att motorn skurit.
Men jag skulle ändå köpa en summit framför polaris utan att gråta.
Polaris har klenare chassie enligt vad jag har fått det berättat för mig.
Men om det stämmer kan jag inte svara på.