Rmk dragon 700 tvärdör.

18 dec 2021
18
5
3
50
Gällivare
De ska de göra. Köp gärna en Ricky stators om du hittar de märket Rian eller skoterdelen alt Sledstore kan ha de märket. "Ricky Stators" heter själva företaget de säljer flera olika elprylar till hoj och skoter och de är riktigt bra prylar.
Tackar så mkt🙂 skriver när jag testat dom grejorna!
Hoppas jag får till det, så grabben vill följa med mig till stugan.
 
18 dec 2021
18
5
3
50
Gällivare
En uppdatering av felet. Har nu fått hem en ny stator som jag tänkte byta.
Grejen är att den är renoverad för ett par-3 år sen me nya kolvar, men förra ägarn har nog glömt lufta maskinen efter det. För jag luftade den för två veckor sen, då jag såg att den tryckt ut glykol efter varje gång jag fyllt.
Å nu har grabben kört upp nästan 2 tankar i helgen utan nåt ryck eller stopp.

Så jag vette tusan om jag ska trycka dit statorn?! Kan det varit att tempgivarn på blocket skickat felsignaler så den stannat? Men då borde det väl komma upp felkoder?

Ja man blir gråhårig för mkt mindre😳
 
18 dec 2021
18
5
3
50
Gällivare
De kan va allt från dålig kontakt till bränslepump / bränslepumpen väck / voltregulator väck. De går tjuvkoppla bränslepumpen till ett 12v batteri och höra om den går och funkar den så mät bränsletryck också. Om du kan låna en voltregulator från annan skoter så prova det också.
Hej! Skrev ett inlägg igår, men är osäker på om nån ser det då jag ej svarade på nån annans inlägg. Så jag svarar på ditt.
Vore hemskt tacksam om du kan läsa det och svara på det☝
Mvh, Gustav.😊
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Hej! Skrev ett inlägg igår, men är osäker på om nån ser det då jag ej svarade på nån annans inlägg. Så jag svarar på ditt.
Vore hemskt tacksam om du kan läsa det och svara på det☝
Mvh, Gustav.😊
Är frågan om du ska sätta dit nya statorn? Om den går bra nu så gör inte det.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Ja det var det jag undrade. Men även vad du tror om, luften i kylsystemet. Om det kan vara det som spökat i maskinen?
På nyare 13- vet jag att om tempen stiger över 100c så stannar de tillslut (tror jag) eller går extremt dåligt. Redan vid 55c sänker de tändningen så de tappar ca 3-4hk. Om din maskin legat under 100c bör de inte gett dessa fel som du haft.
 
18 dec 2021
18
5
3
50
Gällivare
På nyare 13- vet jag att om tempen stiger över 100c så stannar de tillslut (tror jag) eller går extremt dåligt. Redan vid 55c sänker de tändningen så de tappar ca 3-4hk. Om din maskin legat under 100c bör de inte gett dessa fel som du haft.
Okej tackar så mkt. Då byter jag statorn eftersom jag nu köpt den. Vi hade säkert bara tur i helgen👍
 
Reactions: Boost III