RMK Dragon 700 -07

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Hejsan, Har precis köpt en RMK dragon 700 -07. Ni som kör denna skoter har ni några tips om vad som skulle kunna förbättre skotern! som tex lössnöegenskaper, och motormässigt.

Har en annan fråga.. om man trycker ner boggien lite och den stannar i mitten typ.. den fjädrar inte upp helt igen.. vad ska man göra.. chimsa om dämparna eller är dom slut?

Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det där med boggin är bara så. Det kallas "ride sag". Timbersled har inget sådant, men polaris boggi har massa av det. Lite trist men det finns där mer eller mindre vad än man gör.

Annars att fixa på den är väl drivhjul, byt till nonslip. Och så föreslår jag ett mattbyte till en challenger extreme. Värt var enda krona, känns som du får 50hk till i maskinen.
Även krängaren kan du ta bort för att få en smidigare maskin, dock blir dämparna lite mjuka fram då. men det går att lösa genom att ha din åf att sätta övertryck i dämparna. Det gjorde jag på mina, fungerade kaanon. jag satte även en tjockare olja i dem, tror det var öhlins olja.

Lycka till!!
Hoppas du får en rolig vinter!! :)

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Tackar skotertoken! Funderar på nonslip, Original matta sitter på bara 1 kamm borta så väntar med ny matta.

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Någon som vet vart man kan hitta nonslip och en ny ruta till RMK dragon 700 -07? !

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
Någon som vet vart man kan hitta nonslip och en ny ruta till RMK dragon 700 -07? !
försök få tag på en rmk 800 08-09 drivaxel, ny kostar den dock minst 9000kr.

jag köpte min på skroten för 1000 kr. :) annars så finns det inte om du inte byter drivaxel helt så att den passar de sexkantiga infästningarna till no-slip drivhjulen.

och nej du kan inte köpa no-slip drivhjulet separat!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Har för mig att det nu finns att köpa nonslip till feta axeln. Har då sett en annons ang sånna. Annonsen var i en skotertidning.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Det finns nonslip hjul att köpa till rmk, man måste kapa av topparna på boggiskenan annars tar kuggarna i skenan, nonslip hjulet från rmk 800 som sitter i mitten mellan dom vanliga hjulen finns ej att köpa separat.

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
jahapp.. va då inte tänkt att lägga ner mååånga tusenlappar på 2 no slip.. men tack endå för hjälpen! Fortfarande ingen som vet vart man kan få tag i en låg ruta till RMK dragon 700 -07