rmk 900 ??

rmk 700

Medlem
2 dec 2006
14
0
1
tjena jag har funderat på att köpa en rmk 900 151 men jag har hört så mycket dåligt om dom är allt verkligen sant ? den har alla uppdateringer ??
har hört att motor är slö/svag att en gå varm otroligt lätt och att den har ätit lite kolvar på vissa maskiner ? men jag är osäker tack på förhand för alla svar :p
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Jag har en sådan och har inte haft några bekymmer. Slö? :) ja då är den kanske det men min kör då ifrån en ***** massa andra maskiner med mer hk.
Har inte hört någon som käkar kolvar.
Det finns så jäkla många förståsigpåare som har hört av en som känner en som har en kompis som har en 900a och den går visst skitdåligt.
Köp en och bli nöjd. Visst vibrerar den betydligt mer än en dragon 700 rmk tex men du får ju en för halva priset och kör ifrån 700 som ingenting.
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
kolla inbytes priset på den innan du köper den så att du inte blir lurad på en massa pengar. :) vissa handlare vill inte ha in dem på firman. :(

tror annars att de är en bra maskin kanske att du ska ta en kortare maskin för att polarna tyckte att 166" var överflödig och man blev hyffsat fet efter en säsong eftersom den tydligen aldrig ville fastna oavsett före. :)

har själv nyligen köpt en rmk 700 dragon 2007 som gått 63 mil . väntar med spänning på att snön ska sätta sig ordentligt!
 

mosse

Medlem
29 dec 2007
20
0
1
byn
tjena jag har funderat på att köpa en rmk 900 151 men jag har hört så mycket dåligt om dom är allt verkligen sant ? den har alla uppdateringer ??
har hört att motor är slö/svag att en gå varm otroligt lätt och att den har ätit lite kolvar på vissa maskiner ? men jag är osäker tack på förhand för alla svar :p
Haft lite problem med vibrationer + varm gång är fixat nu (vatten pumpen helt slut).annars helt ok maskin.
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Har haft en rmk 900 151...
Bra med den.. sikta och skjut funktionen upp för berg :D
skön körställning.. fin efter led även fast den var så lång....

Det dåliga
VIBRATIONERNA.. hade man kört en hel dag så kunde man fan inte somna på kvällen på grund utav sockerdricka i händer och fötter, och då var min ändå fixad för detta fenomen!?

REMMEN... hur blev det med 2500kr remmen? är det så än att man far in med en del av den också får man en ny???
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Har haft en rmk 900 151...
Bra med den.. sikta och skjut funktionen upp för berg :D
skön körställning.. fin efter led även fast den var så lång....

Det dåliga
VIBRATIONERNA.. hade man kört en hel dag så kunde man fan inte somna på kvällen på grund utav sockerdricka i händer och fötter, och då var min ändå fixad för detta fenomen!?

REMMEN... hur blev det med 2500kr remmen? är det så än att man far in med en del av den också får man en ny???
Jag måste vara felskapt för jag har inga bekymmer med vibbarna. för vibbarna i styret så har jag eliminerat dom med en tjock gummipackning mellan styrhöjjaren och styrstången.
Visst vibrerar det i fötterna på mellanregistret men det kan jag leva med.

Har aldrig hört om att man skulle få en ny rem om man visade upp en bit av den för 2000:- någon dyrare rem har jag aldrig hört talas om.
Ny har jag kört 200mil med 1115 remmen och den ser fortfarande fräsch ut.
Har läst om i am-forum attt flera monterar in dessa för att minska motorvridningar som sparar remmar.
http://www.slp.cc/catalog.cfm?pageID=detail&catalogID=3&catID=18&productID=818

http://www.slp.cc/catalog.cfm?pageID=detail&catalogID=3&catID=18&productID=166
 

Kefforockmackan

Aktiv medlem
9 jan 2007
52
0
1
Björklinge
Är egentligen intresserad av FST switchback men då prisbilden och HK antalet satt en liten :evil: på axeln kikar jag nu alltmer på en 900 rmk/switchback. Min fråga är då vad ni får betala i försäkring på denna. Fst:n är ju inte gratis den heller men jag antar att denna är dyrare...
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Jag kommer inte exakt ihåg vad jag betalar för min 900 men har för mig att kring 3800:- helförsäkring helår. Men det beror väl på ålder och om du har som i mitt fall flera skotrar hus bilar fyrhjulingar båt mm mm i samma bolag.

Förövrigt så klockades en FST med dom senaste uppdateringarna på radar för modiga 196km/h.