Rmk 900

14824

Medlem
13 okt 2006
34
0
1
Sundsvall
Någon som har erfarenhet av RMK 900 166 tum alt 700 -07 är lite sugen på nå sådant.
 
Last edited:

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
grym som fan att köra där de är lite snö(brutal!! ta sig fram vart som helst me den) men har aldrig vart me om en så tung körd skoter efter leden.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Har ingen 166" men väl en 151" -05 med en -06as motor, men kan väl säga om min att jag är grymt nöjd med den.
Vibrationerna som alla talar om har jag eleminerat riktigt bra med dom nya motorkuddarna samt att jag har satt en gummipackning mellan styrhöjarfästet.
På lägre varv känner man vibrationer i fotstegen men vem kör på låga varv :)

Motorn är grymt rapp med ett härligt vrid, jag har egengjorda vikter som är betydligt tyngre än orginal men med dessa så blev det ett helt annat klipp i maskinen.
 

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
166an är en grym skoter, naturligtvis inriktad på lössnö.
Själv tycker jag den räcker även för led, går fort utan att sabba leden då det är "omöjligt" att spinna mattan, likaså är bromsförmågan mycket bra.
Den kanske är i tyngsta laget i styrningen, men för den som vill går det att fixa, själv tycker jag inte det är ett problem.

Map vibrationer, så vibrerar min inte mer än vad man kan vänta sig av en skoter eller MC med stor två cyl motor, jag har inte ont av det.
(har däremot ont av en del MC som vibrerar)

166an är en utmärkt "sport tourer" mycket stabil, går stadigt som ett tåg över kalfjället, IQ fjädringen är verkligen komfortabel.

Jag uppskattar även det justerbara styret, funkar mycket bra.

//
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
166an är en grym skoter, naturligtvis inriktad på lössnö.
Själv tycker jag den räcker även för led, går fort utan att sabba leden då det är "omöjligt" att spinna mattan, likaså är bromsförmågan mycket bra.
Den kanske är i tyngsta laget i styrningen, men för den som vill går det att fixa, själv tycker jag inte det är ett problem.

Map vibrationer, så vibrerar min inte mer än vad man kan vänta sig av en skoter eller MC med stor två cyl motor, jag har inte ont av det.
(har däremot ont av en del MC som vibrerar)

166an är en utmärkt "sport tourer" mycket stabil, går stadigt som ett tåg över kalfjället, IQ fjädringen är verkligen komfortabel.

Jag uppskattar även det justerbara styret, funkar mycket bra.

//
Styrningen blev bättre och bärigheten mycket bättre när jag bytte till dom bredare skidorna från Dragon 700an.