Rmk 900 expert sökes?

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Har lite frågor angående rmk 900. Finns det någon här som kan mycket om polaris 900 rmk?
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Ok. Undrar vad det som gör att vissa 900 vibrerar mer än andra. Förstår att med kolvar stora som kaffekoppar så blir det lätt vibrationer. De köper jag men en del 900 maskiner vibrerar mkt mer än andra. Om motorkuddar är bra osv.
Är det bara att ta ut vevaxeln och balansera den och helst med primär på.
Eller vad. Och varför ska man byta det dyra bränslefiltret på 900. De behöver man inte göra på någon annan.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det behöver inte alltid vara pga veven, min -05 gick nästan helt vibrationsfritt. Dock med invägda vikter i prim och lite annat gjort. Medan min -06 dragon hade mer vib för sig, även den med invägda vikter mm. Inget kast på veven heller på nån av dom. Du ska även tänka på att ju styvare motorkuddar (-06) så kommer det mer vib ut i chassiet.

Bränslefilter bör man byta på i stort sett alla cfi motorer, och ja. det är svindyrt.. dock så finns det ett trick för att bygga om det där till ett billigare filter.
Här får du två andvändbara länkar om poo 900.

Lite värt att veta.
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=112723

Och lite tips och trix
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=164838
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Angående bränslefilter på Polaris CFI motorer så rekomenderar jag att det byts hyfsat ofta. Jag fick bättre respons och blev i princip av med att min 700cfi tvekade vid gaspådrag. Då hade mitt filter suttit på i ca 300mil och enligt instruktionsboken ska det bytas var 160mil.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Är man riktigt pedant kan man även skicka spridarna på koll varje höst med, billgt att göra och kan rädda en från härdsmälta..

Bränslefiltret bör bytas, och speciellt på 900:eek:rna och -08 till -10 cfi800.
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Vem kan besikta spridarna i Luleå området? man provtrycker dem typ?
Hade tänkt balansera primären men vill stoppa i rätta grejerna först i den.
Vem i Luleå gör det?
Har läst nästan allt på snowest forumet när det gäller 900. Har varit sugen länge på att köpa en.
Hittade detta på ett usa forum. Vad menar de?