Rmk 900 05 skuren vev/lager

sigge_1989

Aktiv medlem
16 mar 2007
74
0
6
Umeå
Var ute och körde första långa turen med rmkn i helgen då det helt plötsligt började låta riktigt dåligt från primär variatorn. Stängde av den direkt och kände om den glappade upp och ner, vilket den såklart gjorde... Tror att det kan vara vevlagren närmast variatorn som farit, men kan ju även va hela axeln (Som kostar 16,000 ny). Den har bara gått 270 mil och alla servicar är utförda på den. Nån som varit med om samma sak, eller har nån aning om varför det hände?

sigge_1989

Aktiv medlem
16 mar 2007
74
0
6
Umeå
Har för mig att kolvarna var för tunga för veven och detta är bytt på dom flesta 05orna, det var fixat till 06.
Ja enligt motorhuset´s prislista har vevaxeln och kolvarna ersatts till nyare. Men vet inte om de är gjort på den jag äger. Skall iväg till ÅF´en som sålde skoter i morgon och höra vad man kan göra åt saken. Går det på nån garanti eller måste ja stå för de själv? va tror ni?

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Tjaa.. Om du har tur så får du det gjort gratis men det är nog större chans att du måste stå för det själv, tyvärr

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
länge sen du köpte den? annars borde kanske AF visa lite "goodwill" iallafall pröjsa en del.

sigge_1989

Aktiv medlem
16 mar 2007
74
0
6
Umeå
Tjaa.. Om du har tur så får du det gjort gratis men det är nog större chans att du måste stå för det själv, tyvärr
Jo de lär väll bli så, men ska se vad dom säger.

länge sen du köpte den? annars borde kanske AF visa lite "goodwill" iallafall pröjsa en del.
Köpte den i januari i år så de är ju inte länge sedan. Hann köra 5 mil sen braka den ihop. Men men, har ju bara varit med och klyvt en 440 förut så ska bli jätte spännande att ta isär en 900 när snön är som bäst (paus) Not. :p

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hör med din kosumentombudsman vad de säger om konsumentköplagen. Finns ju vissa omständigheter vid motorförsäljningar som jag inte har koll på men vanligtvis har du väldigt starkt stöd av lagen vid köp från företag. men kolla vad ÅF säger först, han kan ju ta det på good will direkt eftersom den är nyköpt...

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Jo de lär väll bli så, men ska se vad dom säger.

Köpte den i januari i år så de är ju inte länge sedan. Hann köra 5 mil sen braka den ihop. Men men, har ju bara varit med och klyvt en 440 förut så ska bli jätte spännande att ta isär en 900 när snön är som bäst (paus) Not. :p
Aha du köpte den inte för så länge sen ^^
men då borde du då fan få på garanti.. Annars så är det ju dålig stil av ÅF, jag hade då inte gått dit igen om dom ska strula på det där sättet.