rmk 800 -12 hjälp

mirchooden

Aktiv medlem
2 mar 2007
74
0
6
Hallå.

Har en rmk 800 2012:a. Den har gått 6 mil och dess 3 timmar den ska innan bränsleblandningen ändras.
Jag skulle köra upp den på släpet nu ikväll... Jag drog igång den sen dog den direkt. Kollade stiften och dem var sjöblöta av soppa. Torkade dem och testade igen med samma resultat!
Har någon varit med om detta? Är det bara stiften eller är det något annat?
Sen hittar jag inte vad det ska vara för stift (BPR9ES)? i den i handboken, någon som kan hjälpa mig så snabbt som möjligt?
Har en skotertur planerad inför helgen och så händer detta...

micke
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Sitter BPR9ES i min så jag antar att du ska ha likadana. Stiften kommer original med 0,6 mm elektrodavstånd men ska justeras till 0,7 mm. Ju mindre elektrodavstånd desto lättare släcker den stift. Det är bara att kolla med ett bladmått. :blink1:
 

mirchooden

Aktiv medlem
2 mar 2007
74
0
6
Okej men då har jag koll på det i allafall, ska testa i morgon och se vad som händer! Tackar:) Kommer med mera info i morn om det ej fungerar
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det ska INTE vara BR9ES alt. EV!
Nu kommer jag inte ihåg vad beteckningen var -eller om det ens var NGK, men det var inte några "vanliga" stift iaf.
Jag minns det enbart för att jag köpte en extra uppsättning när jag hämtade skotern just för att det inte var ngt som man hittar vartsomhelst...

Nu är jag på jobb, så jag kan inte kolla beteckningen på dom-men det måste väl gå att googla fram eller höra med åf imorgon?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Jag fick med bpr9es som reservstift till min.
Men det var bara för att de stift som ska vara i maskinen var restade och reservstift bör man ha... Så jag får de rätta stiften så fort de finns hos åf.
Men det ska tydligen funka fint med bpr9es enligt polaris scandinavia.
 

mirchooden

Aktiv medlem
2 mar 2007
74
0
6
Asker. Min ÅF sa att dem inte fått någon info om alternativ stift till RMK:n. Så vågar man köra med BPR9ES?

För övrigt var det bara stiften som farit.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Kan dom inte leverera dom nya stiften så är väll det inte konsumentens bekymmer om det skulle bli något fel. Men det ska tydligen inte vara någon fara...