Rmk 700 går dåligt när den är kall, och läker soppa?

Drugge_boy

Aktiv medlem
6 nov 2010
53
0
6
Norrbotten
Hej, har en rmk 700-01 som knappt vill hållas igång när man kallstartar den.
Den första minuten går den bra i varv ganska höga sen sjunker den till under 500 v/min och slocknar, då måste man starta den och hålla jämn gas så den inte lägger av.

Märkte också här om dan att den läker bensin på nåt ställe. Hade tankat skotern upp till locket dan före och morgonen efter så hade det försvunnit en bra bit på tankmätaren, samt bensin pöl på släpet.

Vad kan vara problemet?
Har rengjort förgasarna, samt munstyckena men till ingen nytta.
Har rivit förgasarna 5 gånger och rengjort om kollat alla munstycken och allt sånt, inget problem där vad jag kan se.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Flotörnålen läker, ta lös och slipa in nålsätet med topps och tandkräm alt ventil slippasta mod finkornig.

Kolla även om nålen är sliten. Ta även lös nålsätet (om det går) det kan finnas gummislimsor bakom det som åker upp o gör nålen otät.

Kolla även så flotörhöjden är ok på bägge flotörerna så de stänger på rätt höjd.
Testa även själva flotörkroppen så den inte läker in soppa, typ skaka den och lyssna om det är soppa i den.

Alla dessa problem ger flödande soppa som far ut genom överflödningsslangar och ger sur gång.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
ett vanligt fel på xc är att tanken spricker också,så kolla det dom brukar spricka i framkant och under,dra åt tanklocket,se till att allt är torrt runt omkring,håll för avluftningen och tryck på tanken så ser du vart soppan kommer ifrån
 

Drugge_boy

Aktiv medlem
6 nov 2010
53
0
6
Norrbotten
Jag har testat så att flotörnålarna håller tätt genom att koppla in en slang i bränsleanslutningen och blåsa, även hållt den upprätt och sakta vridit den neråt för att se att den stänger, så det är tätt och inga skador på flotörkroppen.

Att det är sprickor i tanken kan vara ett alternativ men det förklarar ändå inte varför den går dåligt när den är kallstartad.
Kanske har Boost III en poäng.

Vet ni vad mer man kan kolla efter så jag inte river skotern i onödan?