rmk 700 -99

KingOfsnow

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
hejsan har en polaris rmk 700 -99
den får åt h-vete för mkt soppa o olja. tips om hur jag ska justera förgasarna, mottages gärna!
mvh
sok.
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 03-Feb-04 kl 10:49 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 03-Feb-04 kl 10:48 PM (CET)]"Drar mycket soppa" du har ju samma förgasare som jag keihin 39mm fast du har accs på din, som sagt jag monterade Powerpack och boostbottle+1371g trottelnålar på min, blev en ny maskin efter det (vet inte om det passar på rmk'n men tror det)drar betydligt mindre bensin.

"Olja" då måste du börja mäta hur mycket den tar(och fråga någon HUR mycket den ska ta) innan du börjar ställa om den (dumt om den skulle nypa =)

vet inte om det hjälper med detta men här står det vilka orginal munstycken du ska ha i den + luftskruv mm
http://image.polarisindustries.com/corp/manuals/Owners/9914864r02.pdf

 

Dr Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Jag bytte till 1371g nålar idag, skotern går mkt bättre! Men den går lite ojämt på mellanregistret, ska försöka justera lite.
 

diablo666

Välkänd medlem
1 jan 2000
198
0
6
Borlänge Sweden
Jag har halverat min bränsle förbrukning genom att sätta dit SLP brickor och boost buttle = 1500:- nytt och V-Force reed ventiler = ca5000:- nya (finns begagnade)...nu drar den ca 2-2,2 l/mil

Life´s a bitch then you die.
Diablo
 

Dr Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Thor: Hade du originalbestyckning? Hur justerade du luften?

Har monterat powerpack nu, körde en mil och när jag kommit hem så är stiften helt vita.
Luftskruven har jag justerat till 1,5 varv, nålen på mitten + originalbestyckning.

MVH Danne
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 09-Mar-04 kl 09:28 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 09-Mar-04 kl 09:26 PM (CET)]Kör med orginalbestyckning + nålen mitten, luften 1-1,5varv. Körde du blandad körning? lite gas till fullt?
Man ska inte enligt slp behöva bestycka om med varken PP eller BB, kör en bit till men OBS!håll kolla på stiften om det fortsätter måste nått vara fel.

Ska hela sanningen fram var mina vita ett tag oxå ;) "men som sagt håll koll"

 

leg

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Har en SKS 700 01.
Drog massor av soppa före montering av SLP:s Power Pack. Efter mont. av PP går den som en dröm med en förbr. på ca 2 - 3 l/mil beroende på körsätt
Nålar standard 1371 g, i mittenläget
Monterat Power Pack
Luftskruvar 1 varv ut
Tomgången, som går upp med denna kalibrering, justeras enkelt ned till ca 1150 rpm vid varm motor.
Jag avråder bestämt från montering av s.k.
boost bottle, eftersom du både förstör förgasargummina och riskerar skärning pga tjuvluft.
mvh
Lars-Eric
 

Dr Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
[Uppdaterat: Senast editerat den 09-Mar-04 kl 11:38 PM (CET)]Jag körde lite blandat med tjejen bakom.
ca 5 km smygkörning, sedan normal ledkörning och avslutade med 130-140km/h över en älv och hem.

Stiften är helt vita på båda cylindrarna.

Funderar om jag monterade plattorna uppochner så att dom täpper för någon bränslekanal?

Innan monteringen så var stiften gullenbrunt fina.

Thor: Vad menar du? Blev dom gullenbruna helt senare utan någon åtgärd?

Kan tillägga att skotern gick märkbart bättre efter monteringen, helst på de lägre varven.

Mvh Danne

 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 09-Mar-04 kl 11:42 PM (CET)]Japp stiften blev ok efter ett tag, tror inte att du monterat dom fel. Hur om man så säger har du monterat dom? Tycker den ska gå dåligt isåfall. En fundering vilka stift kör du på?
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
Mycket skumt, har inga förslag på vad som kan va fel. Luftskruvenskänslighet ligger mellan 1/2-2 1/2 varv jag körde igår gick kanon med 2varv då "ljusbruna stift"

Syncade du förgasarna? inte för att jag kanske tror att ditt fel ligger där men men..
min choke låg i minns jag, hoppas du hittar nått i allfall.
 

Dr Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Fortsätter med denna tråd lite till.

Justerade upp nålen ett snäpp idag, körde en provsväng. Skoter gick inte bra alls.

Justerade nålarna tillbaka till mittenplaceringen, gick bra igen.

Körde sedan en tur på 14 mil, skoter går klockrent på alla varv förutom mellan 4-5000rpm.

Kontrollerade stiften efteråt, dom var lite mer mot svart än gyllenbrunt.

Konstigt eftersom jag inte gjort några justeringar efter förra turen då stiften var helt vita?
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 17-Mar-04 kl 10:31 PM (CET)]låt bli nålen, testa att justera luften istället om du inte testat prova på 2 - 2 1/2 varv tex om den slutar bluddra då vet du "det e ganska varmt ute nu oxå" var kör du? MöH?
 

Dr Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Jag kör på havsnivå nu. Jag ska justera luftskruvarna. Den ena sitter dock väldigt dåligt till, jag har ingen mejsel som är perfekt.


 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Mar-04 kl 01:59 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 18-Mar-04 kl 11:37 AM (CET)]hehehe den e tjurig gör som jag, fixa en typ av ihålig plast rund,halvhård men ändå flexibel den ska passa exakt på en bits när du tvingar dit den. Den passar kanon på såndära dumma tajta luftskruvar (gjorde den till mach1:an jag hade men den behövs nu igen) ;)

annars tar du bort luftburken lite mera strul men det går rätt fort när man gjort det e par ggr.