Rmk 700 -99/-00

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Hej! är det en bra skoter?
rabbla upp allt ni vet om den, samt vad ni själva tycker.
går en sådan att få lös för 40 tusen? annars nämn en likvärd skoter för 30-40 (max 40 tusen) vill ha en snygg skoter som är "allround" vad skiljer skotrarna åt för uton dynan, styret och dekalerna?

tack på förhand.. mvh

E

Ej medlem/Inloggad

boggien ,skidorna sen så är det ställbar spårvidd på 00orna

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
37
Luleå Sverige
Tjena!
Har en RMK 700 -00... Grymmt rapp skoter med mycke motor och grymmt grepp. Har ju som du säkert vet 345 matta med 44 mm kammar som greppar riktigt fint.
Skidor som är breddade innåt för bättre snögång. Ställbar spårvidd. Annan dyna om man jämför med 99:an, skönare på 00:an.
Styre med Hooks och Burkhandtag, pakethållare... MM

Grymmt fin skoter som går RIKTIGT bra i pudret och går faktist helt okej på led!

E

Ej medlem/Inloggad

Hejsan...av de erfarnehter jag har av rmk 700 99/00 så är motorn ett objekt för sig. för att få den gå rent och rappt så är det mycket som ska åtgärdas, förgasarna som är av keihin modell är itne att rekomendera drar väldigt mycket soppa och bluddrar. Men själva skoter förutom motorn är ju helt okej för att den årsmodellen.

M

maaguoa

Haj!
Jag kan ju börja med att säga att jag har ägt både en 99a och en 00a.
Skillnaderna utöver dom du själv nämnde är att 00an har mountainskidor, ställbar spårvidd, kylningen med returen i fotstegen så att det alltid hålls isfria. Boggien skiljer också, 00an har Xtra Lite boggie medans 99an har en vanlig Xtra10. Det är nog alla skillnader vad jag kommer på så här på rak arm.

Angående körkänslan är det inte speciellt stor skillnad, men självklart är 00an skönare att köra i och med det nya styret och dynan. Framkomligheten är suverän på dem båda och är jäkligt lättkörda. Längden på mattan är perfekt.

Nu till det negativa. Dämpningen är ju inte den bästa, men dom är helt okej faktiskt. Boggien på 00an är ju lite klenare än på 99an men jag har då inte haft nåt problem med den på min 00a så nog tål den ganska mycket stryk.
En annan stor skillnad är att 00an känns lättare att hantera i lössnö i och med att den lyfter skidorna vilket är omöjligt på 99an, men det har ju sina för och nackdelar, men jag tycker den reser sig lagom.

Jag köpte min 00a i februari och gav 40 tusen, dock var det en knallkork som ägt den, men jag har inte alls gjort mycket på den för att den ska gå som en dröm!
Att rekomendera är FOX dämapre i boggien, höja styret.
Satsa på en 00a helt klart, då kan du enkelt plocka av dynan när du ska köra på vatten.

gl

rakk_

Medlem
16 apr 2008
46
0
1
Hejsan...av de erfarnehter jag har av rmk 700 99/00 så är motorn ett objekt för sig. för att få den gå rent och rappt så är det mycket som ska åtgärdas, förgasarna som är av keihin modell är itne att rekomendera drar väldigt mycket soppa och bluddrar. Men själva skoter förutom motorn är ju helt okej för att den årsmodellen.
vilket år kom mikuni förgasarna!?

Last edited: