RMK 700 -01 Avgassmällar

Harryholkeri

Medlem
9 apr 2006
8
0
1
kiruna
Halloj

Håller på böka med min kompis RMK.
Kallskoter. Drar igång den, startar direkt. Men den misständer som fan, ger lite gas å då blir de riktiga knallar. men efter en liten stund (ca 5-10 min) så börjar den gå bättre å svarar på gasen. men tomgången är hög, 3000rpm. Provat justera den men de händer inget. Har rengjort förgasarna.
Jo när man väl fått den å börja gå, så att de går att köra med den. Då går den hur fint som hälst, fortfarande hög tomgång men den misständer ingenting.
Men slår jag av den å drar igång den igen direkt så är de bara å börja om från början.
Även bytt tändspole i den!!

Så jävla konstigt fel...Tror jag har blivit gråhårig. Kom med förslag!! :)

Hälsn. Micke
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Hög tomgång kan vara tecken på tjuvluft, spraya startgas runt insugsgummin osv
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Stargasmetoden är väldigt osäker test så ta lös gasarna och kolla noga insugen genom att bryta och bända i dom. Kolla även reedventilerna så dom är hela men dom påverkar inte tomgångentill det högre om dom är trasiga. Om dom är otäta eller sönder går den bara sunkigare och har svårt att hålla tomg men kolla då licks insugen är lösa.
 

Harryholkeri

Medlem
9 apr 2006
8
0
1
kiruna
Tänkte bara säga att den är igång nu. Har kollat insugnings gummina å dom var ok. Har bytt packboxar på båda sidorna. såg att de låg lite olja utanför packboxen på magnet sidan. så jag gissar att det var det som var felet när den misstände så mycket. Den höga tomgången är oxo bort justerad. Festligt fel:) Gasvajern var lite för hårt spänd i förgasrna så den låg på lite gran. Släppte på den så vart de ok..
Så nu vet ni de, ifall någon nu har samma tjorv med en polaris 700..
Tack för hjälpen iaf, ni som har svarat.. :)