RMK 600

ETTAN

Medlem
1 jan 2000
21
0
1
Har någon bestyckat ner en RMK 600? Hur har ni gjort isåfall? Skulle vara tacksam för ett litet tips, om hur man kan få ner den i bensinförbrukning. Den drar 3,8l per mil oavsett hur jag kör
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Årsmodell?

Det låter som om den kan behöva bestyckas ner, låt åf göra det åt dig. Vilken årsmodell har du? En familjemedlem har en 600rmk-98 som inte drar över 2,5 oavsett hur man kör (intervallet ligger på ca 2,2-2,5 liter). Den är dessutom nerdrevad (gjordes av åf vid första service, minns ej hur många kugg) så den acc. kvickt o har ett bra bottendrag.

Själv har jag en -99:as kort xc 600 som soppa-mässigt tar ungefär som rmk:n. Eftersom vi ofta kör tillsammans har vi ju bra möjligheter att jämföra bränsleförbrukning under lika förhållanden. RMK:n drar XC:n på en kort, rak sträcka ex. sjöis (kanske de första 50-100m). XC:n går dock betydligt fortare (beror säkerligen på att de har olika drevning) samt är smidigare (såklart) där det är gropiga, krokiga ledavsnitt i skogen.
 

RMK700

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Har just bestycka om en RMK 700 -00

Hej jag har en RMK 700 -00 och den har dragit mellan 3,20-3,5 liter milen.

Jag lämnade in den på 100Mila service och påpekade bensinförbrukningen och hips vips nu efter service drar den 2,2-2,3 liter milen


Var lite orolig i början men stannade och kollade stiften då och då men dom var helt perfekta...så lämna in den på service och be dom justera....
 

lynxpitejohan

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
tja robban!

ta ett snack med micke p..kungen!
haan vet nog säkret va du ska ha för munstycken!
trevlig helg...17dar...
 

N.I.B.

Medlem
22 maj 2009
36
0
1
Tja, har en Polaris RMK 600 -99 som drar mycket soppa. körde i vintras o då drog den mellan 3,5-4 l per mil. blandad körning på led, i puder och i tung stöp på sjö. Vad kan man göra för att få ner förbrukningen lite?
 

N.I.B.

Medlem
22 maj 2009
36
0
1
Ok, ja problemet är att skotern står i jämtland och jag själv bor i södermanland... vi har ju kassa vintrar här nere... finns det någon hemsida där det står om originalbestyckning till denna modell?
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ok, ja problemet är att skotern står i jämtland och jag själv bor i södermanland... vi har ju kassa vintrar här nere... finns det någon hemsida där det står om originalbestyckning till denna modell?
Okej då blev det svårare. Nja, jag har ingen aning faktiskt men du kan då gå ner 2steg på mj och 1 steg på pilot utan att den har en tendens till att gå snålt. I min edge 500 körde jag på 390mj och det satt 420mj när jag köpte den, om det då var original men jag gick ner 3steg. Ett tips: Ring till Sixten Nilsson i Boden, han är nog en av dom bästa på polaris i sverige, han vet vad du ska köra på och han vet vad original är.
 

N.I.B.

Medlem
22 maj 2009
36
0
1
Ok, ska ta hem den i juni till södermanland och kolla över lite saker... tack för hjälpen...