Är du verkligen säker på att du har samma boggi som SKSen på bilden? Dom flesta RMK har nämligen helt okopplad boggi, (alla jag vet av i alla fall)
Om vi utgår från SKSen på bilden; Bakre svingen sitter fäst i boggiskenornai en axel ungefär mitt mellan vändhjulen och genomslagsgummmine, du ser sexkantskallen på bilden. Den nedersta delen av baksvingenär en ca 10 cm lång del som står rakt upp från fästaxeln för att där sitta ledat infäst i resten av svingen. På SKSen på bilden sitter 2 av dom 4 kopplingsklossarna, (det du kallar resklackar), framför den 10cm långa nedredelen och 2 bakom. Dom på baksidan bestämmer hur boggin ska reagera vid gaspådrag eller när boggin bara utsätts för en kraft under bakre delen. Dom på framsidan bestämmer hur boggin ska reagera när den får en kraft/smäll under främre delen av boggin. DVS klossarna avgör hur mycket främre och bakre dämparna ska hjälpas åt /kopplas ihop. Alla RMK jag nånsin sett, (men då minns jag inte riktigt hur det var på 500an), är helt okopplade och saknar alltså dessa klossar helt.