Ripsaw Vs. "vanlig matta"

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
skillnad blir det så klart, men inte så hemskt mycket. åker du bara led blir du säkert nöjd men till puderåkning suger den.
 

vizzla

Aktiv medlem
9 jan 2008
66
0
6
Kiruna
Ripsaw bättre grepp...crossbanan...hård ledkörning...köp inte när du kör 50/50 hade själv lagt på 44ans "vanliga"..då du inte försämrar ledkörningen märkbart men förbättrar lössnö egenskaperna mycket.

ser att du gjort dit val....Det rätta!
 
Last edited:

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Har kört dom första milen med nyskotern i dag, sitter ripsaw 32mm matta på den..

Ruskigt stor skillnad mot mxz 600-99 med 23mms matta som jag körde några mil med igår :p
 

Smith

Medlem
7 jan 2008
36
0
1
Nynäshamn
Faan vad oklok man blir på detta, verkar nästan vara en smak sak.
Men rent faktiskt så borde en full block skotta bättre än en ripsaw. Men hur e då en 44:a på leden, kommer jag att fara som ett ollon i kurvorna?:confused:
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Bara du backar upp mattan med ett par ordentliga styrskenor som bettar lite bättre så kommer det nog att gå bra,fast några jätte ställ runt böjarna får du nog inte uppleva;)
 
D

Deleted member 9532

Jag har en 32mm matta på min ledracer, men jag måste säga att den är bra fast med vissa nackdelar. Precis som det sägs tidigare skottar den mer och den har inte speciellt bra grepp från stillastående till ca 50km/h. Utan då sladdar gärna baken lite. Nu finns det ju inte mycket snö för tillfället där jag åker, men jag ser inga problem med att köra lössnö med den? Där tycker jag att den drar bra. Den har mycket bättre "grepp" på is än vanliga mattor!