Ripsaw matta

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
har kört över 300 mil med min 38:as ripsaw och det syns fan inte på mattan ens. Kör man mycket offpist så ska man klart ha en annan matta men räkna lite hur du kör så kmr du nog fram till vad du ska ha?
 

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Eftersom att jag har en maskin som är tänkt både i lössnö och på led så funkar ripsaw piss. Om jag kör på isen och lägger mig där det är okört (ca 20cm snö) så är det som att bromsa/motorbromsa och så kan man inte få upp nå fart pga att mattan tar ingenting. Den funkar bra på led, men går inte att använda utanför leden =/
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
ripsaw matta är som sagt bra på leden, där den ska användas....
Åker du sedan utanförleden och ska gasa och surfa runt där får man oftast problem....
Absolut sämsta med ripsaw är att de verkar sitta orginal på de flesta nya maskinerna.... Vore något för tillverkarna att man beställer ny skoter och betalar c:a 2-3000kr extra om man nu vill ha en 44mm BC. För som det är nu så får man med ripsaw måste köpa ny matta fixa på den ev. sälja ripsaw... onödiga steg för att få skotern som man vill.

Min egen erfarenhet är: 44mm BC matta är helt outstanding funkar bra på led och utanför.
Ripsaw: det som man tjänar i grepp på leden är inte värt det stora tappet i lössnö...
Bara mina 2cents
 

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
ripsaw matta är som sagt bra på leden, där den ska användas....
Åker du sedan utanförleden och ska gasa och surfa runt där får man oftast problem....
Absolut sämsta med ripsaw är att de verkar sitta orginal på de flesta nya maskinerna.... Vore något för tillverkarna att man beställer ny skoter och betalar c:a 2-3000kr extra om man nu vill ha en 44mm BC. För som det är nu så får man med ripsaw måste köpa ny matta fixa på den ev. sälja ripsaw... onödiga steg för att få skotern som man vill.

Min egen erfarenhet är: 44mm BC matta är helt outstanding funkar bra på led och utanför.
Ripsaw: det som man tjänar i grepp på leden är inte värt det stora tappet i lössnö...
Bara mina 2cents
Precis!
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
nice nice! klart att jag hellre vill ha en 44.s BC men jag vill oxå ha en porsche fast jag kör en -88 Corolla :D

Ville bara klargöra att mattan är BRA på led men sämre utanför , vilket ju inte gör den helt "kass" för det , beror ju bara på hur vilket behov man har. Peace