Rip saw?

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Det är väl inget speciellt överhuvudtaget. En matta som är väldigt vanlig på skotrar "från fabrik", de mer lössnöinspirerade ägarna byter ofta mot någon mer lössnövänlig matta där Ripsawn kanske gör sig bäst på led.
 

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Ripsaw finns väl bara 32-38mm kammar ? inte den mattan man vill ha på en nyare skoter men har en 38s på min sb..
 

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Nu när jag kollade så hittade jag lite fler olika ripsaw :p Men ripsaw är ju perfekt att köpa o sätta på en lite äldre skoter om man får tag i en billig på blocket, har sett nya för 1500. Är det bra kvalite på de ? :O
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Ripsaw mattan är ingenting om man vill köra lite puder, däremot har den grymt fäste på leden
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Nu när jag kollade så hittade jag lite fler olika ripsaw :p Men ripsaw är ju perfekt att köpa o sätta på en lite äldre skoter om man får tag i en billig på blocket, har sett nya för 1500. Är det bra kvalite på de ? :O
Tänk bara på att en del nyare maskiner har 2.86" delning istället för 2.52" som var standard förr...
Det brukar alltid finnas ett gäng 32mm mattor från Xp ute på blocket till vrakpriser... Varför dom är så billiga...? De passar inte på äldre maskiner och det finns således knappt nån som vill ha dom...
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Lite intressant det där, att alla ska ha lössnömaskiner, fastän gissningsvis minst 75% av all skoterkörning sker på leder.... :)


(Sa han som kör mountainmax 90% på led... ;)...)
 
Last edited: