Riktningstips Rev

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Har lyckats komma i närkontakt med ett träd med min 04a Rev, klantigt som fn men men nu är det som det är. Det tog nere på kulleden på vänster a-arm och en ny sådan behövs. Men jag upptäckte vid närmare översyn att övredelen i pyramiden, typ vid övre a-armarna, verkar ha skjutits bakåt några millimeter. Detta gör kanske inte så mycket för kördugligheten men då jag är lite petig och detta kommer gnaga i mig konstant skulle jag vilja rikta till det. Någon som har pysslat med sådant och kan dela med sig av bra tips?
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Har lyckats komma i närkontakt med ett träd med min 04a Rev, klantigt som fn men men nu är det som det är. Det tog nere på kulleden på vänster a-arm och en ny sådan behövs. Men jag upptäckte vid närmare översyn att övredelen i pyramiden, typ vid övre a-armarna, verkar ha skjutits bakåt några millimeter. Detta gör kanske inte så mycket för kördugligheten men då jag är lite petig och detta kommer gnaga i mig konstant skulle jag vilja rikta till det. Någon som har pysslat med sådant och kan dela med sig av bra tips?
Vad äre som gått sönder exakt? Pyramid, Crossmember? Kompisen kör med lite sned pyramid utan större problem. Asyvan här på forumet riktade sin med slägga och mothåll. Sätt ihop det så att det ser rakt ut och kör :)
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Det är crossmembern som har fått en törn, vilket påverkar passformen på ena sidokåpan en aning, vilket bara är kosmetika förvisso. Planen nu är väl att när jag får nya a-armen kolla om det ser hyfsat rakt ut och åka så säsongen ut så får man göra en seriösare insats till sommaren...