Riksgränsen bilder!

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
Skoterlederna är det inga problem att komma till, det går att köra ända fram till hotellet. Finns även leder in till katterjokk.
Boendet vet jag inte så mycket om, lägenhetshotellt i gränsen är bekvämt och inte speciellt dyrt tror jag.
Det är bara att ringa och kolla!
 

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
Hotellet har tfn: 0980-40080.

Sedan finns det alltid alternativ till det förstås. Husvagnar och lägenheter brukar finnas att hyra.
Vill man bo billigare så är kanske Vassijaure ett alternativ. (inte långt ifrån Gränsen)

Här är några alternativ jag hittade på www.kiruna.cc
--------------------
Lägenhet i Riksgränsen omr.
Uthyres
2 rum och kök. 67 kvm. Wc med dusch. 8 bäddar.Tv, gemensam bastu.
Uthyres veckovis eller enligt ök.
Lediga veckor 14,15, 18-24
Belägen i Vassijaure.
Telefon 0980-18434 / 070-234 74 05
Epost bjornstrom.fredrik@telia.com
--------------------

husvang riksgränsen uthyres
Uthyres
5,70 Polarisvagn finns tv mikro kaffe vattenkokare Tillgång till servicehus ring för info.07055781427


-----------------



 

SLE500

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Funderar på att åka upp dit nu till helgen faktiskt. Men vet du nånstans man kan få reda på vart man får köra och inte köra? Har försökt hitta nån karta på nätet men har inte hittat. Vet du vars man kan få tag på nått? så man inte kör på otillåtna ställen.
 

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
Jag vet inte om det finns några sådana kartor på nätet.

Vi funderar på att dra upp någon dag under veckan, beror på om man får ledigt från jobb och sånt. Om inte annat så är vi där nästa helg med största sannorlikhet, så vi kanske ses!
 

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
Vi fastnade alla rätt så ordentligt. Förutom då de två med RMKn och Rangern mountain. Han med Mxz:an råkade bara hamna framför kameralinsen lite oftare än de andra.
Sedan så är det nästan bara då man orkar plocka fram kameran, när någon sitter fast ordentligt och alla hjälps åt att dra upp han. Därför blir det inte mycket bra hopp bilder och likande.
Han som rattade rangern hade gjort sig väldigt bra på bild.. om man skulle orkat haft framme kameran vill säga.

Jag själv har en Edge 800 -02 (min första skoter) SLP pipor, Vforce2 ventiler. Vill nu ha en 41mm matta till den så att man tar sig fram lite bättre! ;)
Någon som behöver en lite använd 32a? Hör av er till mig!


 

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
Skicket är bra, om det är mattan du tänker på. Alla kammar är kvar och den har inte gått speciellt långt. Jag har inte köpt någon ny ännu men vill någon ha min gamla så blir jag ju tvungen. ;)
Pris..?
En kompis menade på att dom var värda 2000 spänn om dom är i fint skick. (?)

Det är bara att maila: melvin@kiruna.info
 

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
Fyfan vilken lust man får att åka till gränsen när man ser dom där bilderna. Ser på deras sida att det är 205cm snö där nu så nog finns det snö så det räcker.
 

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
[Uppdaterat: Senast editerat den 31-Mar-03 kl 08:34 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 31-Mar-03 kl 08:34 PM (CET)]Jepp nog finns det snö så det räcker. Tydligen så damp det ner nästan 30 cm dan efter dom här sista bilderna togs dessutom.

Snö är kul!
Men det gäller att tänka sig för vart man kör, lavinfaran finns alltid.
Han med lynx rangern hade en lavinsändare runt halsen, antar att den alltid hänger med han eftersom han åker både bräda och skoter på lite större berg vanligvis.

 
R

RoBoPaN

>[Uppdaterat: Senast editerat
>den 31-Mar-03 kl
>08:34 PM
>(CET)][Uppdaterat: Senast
>editerat den 31-Mar-03 kl
>08:34 PM (CET)]Jepp nog
>finns det snö så det räcker.
>Tydligen så damp det ner
>nästan 30 cm dan efter dom
>här sista bilderna togs
>dessutom.
>
>Snö är kul!
>Men det gäller att tänka sig
>för vart man kör, lavinfaran
>finns alltid.
>Han med lynx rangern hade en
>lavinsändare runt halsen,
>antar att den alltid hänger
>med han eftersom han åker
>både bräda och skoter på
>lite större berg vanligvis.
>


Kanske är nästa investering...en sån där lavinsändar mojäng...eller vad sägs..hmm..låter faktiskt ganska vettigt fan om man skulle hamna under en lavin..det var ju ganska nära för nått år sen i björnefjäll...om du kommer ihåg....
 

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
Jasså var du i näheten??
Den som gick ända ner till tunneln typ, vid 1/4 pipen som brukar finnas där eller..?

Finns dom här som tycker att din lynx fått smaka lite..
Hahaha!

Om planerna går som dom ska, då är vi med i leken på allvar nästa gång vi åker upp!
Torsdag eventuellt va?
Hoppas allt går smidigt nu..
 
R

RoBoPaN

Jop jag var där....Det var nog en av de mest skrämmande stunderna i ens liv...DÅÅÅÅÅNNNNN!!!..man vill helst slippa hamna under en sån....Men om man hamnar under så vill man ju helst bli räddad FORT!!..så en sån där lavinsändare hade kanske vart fint...undra vad dom kostar??

Fan det var ju en hel skock med folk där då...vad jag kommer ihåg....
 

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
Det har varit tunga shopping veckor den senaste tiden, så varför inte köpa en sån också.
Jag ska kolla upp priser.
 

erik1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
33
0
0
åh vad skönt. Nästa helg bär det iväg till gränsen. Ska bli härligt.