REV-XP 2008 , lite film snuttar

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Ser ju inte alls så skitnödigt ut, men jag hoppas verkligen inte att boggien kommer att vara lika slapp i de serieproducerade maskinerna som den var i första filmen.. Ser inte bra ut när boggien sätter ihop sig så mkt så att det blir skidlyft men ändå är hela mattan nere i backen..

Summiten däremot ser ju jävligt trevlig ut, men jag förstår inte hur dom kan tro att boggieskenorna ska hålla när dom ser ut sådär? Är ju bara nå småpeckel, både på mxz'an och summiten. Vore nästan rejälare att ha tandpetare där istället..
 

GrolGom

Aktiv medlem
5 jan 2007
56
0
1
Timrå
tycker framtiden ser intressant var inne på en nytro fx men kanske man byter till 2 takt , det trodde jag aldrig skulle hända igen...nästa vinter får utvisa vad det blir.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Det är bara så...att jag måste ha en Summit REV 800 XP..

Det är förutbestämt!
 
E

ejwbegysv

Ja den sista filmen var intressant..

Jag håller mig till min X-RS och försöker få den att fungera, sen blir det en 09:ans summit...

Tjejen köper dock kanske en 08:ans TNT.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ser ju inte alls så skitnödigt ut, men jag hoppas verkligen inte att boggien kommer att vara lika slapp i de serieproducerade maskinerna som den var i första filmen.. Ser inte bra ut när boggien sätter ihop sig så mkt så att det blir skidlyft men ändå är hela mattan nere i backen..

Summiten däremot ser ju jävligt trevlig ut, men jag förstår inte hur dom kan tro att boggieskenorna ska hålla när dom ser ut sådär? Är ju bara nå småpeckel, både på mxz'an och summiten. Vore nästan rejälare att ha tandpetare där istället..
Dom där tandpetarna kanske är mer hållbara än tidigare, du vet utveckling...eller så blir det en flopp å alla hoppar av skiten :D Det lär ju märkas med tiden.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Dom där tandpetarna kanske är mer hållbara än tidigare, du vet utveckling...eller så blir det en flopp å alla hoppar av skiten :D Det lär ju märkas med tiden.

Hoppas kan man alltid göra, men jag är fortfarande skeptisk... I allafall om det är vanlig aluminium dom har använt
 
E

ejwbegysv

MXZ TNT 500SS (kortslagiga 600cc) kommer i sverige att landa på 96000kr fick jag höra idag... vikt 188kg :)
 
E

ejwbegysv

Är det enda (motormässiga) skillnaden på 500ss och 600? Vet du effektskillnaden?
120Hk i 600 H.O. vs. 105Hk i gamla mxz600/500ss, vet inte hur det är på 08:eek:rna men säkert samma...

MEr info om TNT från Tuppz i bollnäs :
TNT tas in till sverige till specialpris 96 900,-
Data:
XP chassie, SC-5 boggie, HPG racingdämpare T/A alu,
Pilot 5,7 skidor, analoginstrumentering med digitalfönster,
QRS sekundärvariator, handskydd, styrhöjare, j hooks,
matta ripsaw 15 x 120 x 1,25
motor 500 SS (kortslagiga 600 motorn)
färgen är gul/grå
Alltså grymt mycket skoter för lite pengar för att inte prata om vikten under 200 kg (181 kg)
 
Last edited:

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Köra med ihoptryckt boggie och skidorna i luften var väl inget nytt.
Har en kusin som regelbundet utnyttjade detta enkla "fusktrick" med sin mach 1 -91,och det var 15 år sen.
Hans boggie blev dock med tiden krokig längst bak....återstår att se om samma fenomen dyker upp på dessa maskiner.
Under solen intet nytt;D
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
120Hk i 600 H.O. vs. 105Hk i gamla mxz600/500ss, vet inte hur det är på 08:eek:rna men säkert samma...

MEr info om TNT från Tuppz i bollnäs :
TNT tas in till sverige till specialpris 96 900,-
Data:
XP chassie, SC-5 boggie, HPG racingdämpare T/A alu,
Pilot 5,7 skidor, analoginstrumentering med digitalfönster,
QRS sekundärvariator, handskydd, styrhöjare, j hooks,
matta ripsaw 15 x 120 x 1,25
motor 500 SS (kortslagiga 600 motorn)
färgen är gul/grå
Alltså grymt mycket skoter för lite pengar för att inte prata om vikten under 200 kg (181 kg)

Den borde bli poppis... De kanske har lockat fram nån extra ponny nu.
181 kg är inte mycket, det är som min Everest ungefär (nåja) och den känns ruggigt lätt jämfört med Formula dlx 700:an min..
 
E

ejwbegysv

Jo.. enda nackdelen för mig är nog mattan... vill ha högre kammar...
 
R

Robin

Någon som vet vart jag kan få tag på den första filmen?
Med brutala res 24/7.
Den är tyvärr bortagen från youtube nu :(

mvh/Robin
 

Bobbo V

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Uppsala
http://www.ski-doorevxp.com/

Sitter å funderar lite på vikten. Jag har en MXZ 600 Adrenaline ´05, jag läste nånstans att den vägde 250kg, nya modellen (08) väger 197kg. Den nya kan inte vara 53kg lättare. 250kg måste vara körklar (med alla vätskor, verktyg m.m) eller?
 
Last edited: