Rev XP ägare - Erfarenheter

trapper_440

Välkänd medlem
6 nov 2007
128
0
6
skellefteå
hej jag vill veta av er som äger en rev xp man har ju hört mycket att dom pajar lätt vad tycker ni?? har det hänt nått för er?? själv har jag en rev xp 800r och min har då hållt himla bra jag har kört 150 mil.
 

Snödykaren

Välkänd medlem
4 jan 2008
168
0
6
Borlänge
Sv: rev xp ägare

Har bara fått 16 mil på min. Har inge snö här. En sak har pajjat. Gissa vad. Rätt hantagsvärmaren. På höger sida så höll den i 8 mil. Den andra sidan funkar än.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Sv: rev xp ägare

Tur att den är underbar att köra iaf...
Problem som jag själv haft:
Läckande kedjehus, åtgärdat på dom flesta som kommit till sverige... dock inte min...
Handtagsvärmarna
Båda vändhjulen i boggin rök idag
Tankmätaren visar för lite ibland
i Övrigt en kanonmaskin, så jäkla lätt och underbar att köra...
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Sv: rev xp ägare

Lossnade boggiehjulen bara eller gick dom/nånting av på något vis?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Sv: rev xp ägare

Dom bryts loss från lagret...
Lättade lite lagom över en kulle på sjön, landade rakt och fint på ett hårt skoterspår med boggin före... Båda hjulen for av åt varsitt håll...
1000:- spänn åt helvete...
Är uppe och åker så det var inte tal om att börja krångla med BRP nu, får bli en senare fråga...
 

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Sv: rev xp ägare

Dom bryts loss från lagret...
Lättade lite lagom över en kulle på sjön, landade rakt och fint på ett hårt skoterspår med boggin före... Båda hjulen for av åt varsitt håll...
1000:- spänn åt helvete...
Är uppe och åker så det var inte tal om att börja krångla med BRP nu, får bli en senare fråga...
Men du borde juh få två nya hjul+eventuellt nått annat dom också byter på garantin!!
jag läste in någon tidigare liknande tråd att nått var 0.12 mm för tunn, tror det var hela vändhjuls-axeln. Om jag inte minns fel.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Sv: rev xp ägare

Jag tror jag måste justera dämparna på "min". Är ju som att åka på en planka nu! Jag känner av minsta lilla gupp o det är otroligt irriterande och smärtsamt för ryggen, sen är det jobbigt att måsta stå hela tiden. Jag antar att det är högfarten ja ska justera så den inte är så hård? för i de större guppen fungerar det ganska bra.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Sv: rev xp ägare

Men du borde juh få två nya hjul+eventuellt nått annat dom också byter på garantin!!
jag läste in någon tidigare liknande tråd att nått var 0.12 mm för tunn, tror det var hela vändhjuls-axeln. Om jag inte minns fel.
ja vi får se vad dom säger, nån kompensation lär det ju bli...
Kruxet är att jag är uppe i fjälls nu och var tvungen att få fram ett par hjul kvickt som attan. Så jag köpte helt sonika ett par...
Få försöka lösa det med min åf hemma sedan...
Stämmer att axeln är för liten....
Makalöst, tycker man skulle reagera när man monterar lagret och det glappar på axeln, men det är väl bråttom i BRP-fabrikerna...:mad:
 

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Sv: rev xp ägare

ja vi får se vad dom säger, nån kompensation lär det ju bli...
Kruxet är att jag är uppe i fjälls nu och var tvungen att få fram ett par hjul kvickt som attan. Så jag köpte helt sonika ett par...
Få försöka lösa det med min åf hemma sedan...
Stämmer att axeln är för liten....
Makalöst, tycker man skulle reagera när man monterar lagret och det glappar på axeln, men det är väl bråttom i BRP-fabrikerna...:mad:
Fan va surt när sånnt händer! För är man tex uppe i fjällen å kör så måste man juh köpa nytt eller laga på nått mirakulöst sätt! :D För man vill juh inte ha skotern stående när man väl åkt upp!!

ja man kan juh tycka så här i efterhand att någon av alla som monterar borde juh ha märkt nått! men det kanske är som vanligt, anställdas röster blir aldrig hörda! :(
Eller är det en robot som monterar sånt skit?? typiskt för en robot å inte märka sånt! Grrrr :D
 

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Sv: rev xp ägare

Vet någon om Brp kommit med någon lösning på problemet? Någon som fått en ny axel??
för får man nya hjul så borde man juh ha samma problem igen?
 

J.Nilsson

Välkänd medlem
9 mar 2007
144
0
6
boden
Sv: rev xp ägare

om dom inte gjort om lagret i själva hjulet så att innerdiametern är mindre, då blir det juh bra, gissar att det är så det är.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Sv: rev xp ägare

Jag ska lämna in xp'n på 50-milaservice nu i veckan, är det något man kanske borde ta upp o fråga vad dom gör åt saken, om dom nu gör något alls?
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Sv: rev xp ägare

Jag ska lämna in xp'n på 50-milaservice nu i veckan, är det något man kanske borde ta upp o fråga vad dom gör åt saken, om dom nu gör något alls?
Fråga är alltid bra, åf lär veta om problemet så de bör kunna säga vad som gäller.
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Sv: rev xp ägare

Jag ska lämna in xp'n på 50-milaservice nu i veckan, är det något man kanske borde ta upp o fråga vad dom gör åt saken, om dom nu gör något alls?
Be dom stoppa dit ett tredje boggie hjul och kanske fotstegsförstärkare?
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Sv: rev xp ägare

Ja så gör dom säkert! blir juh betydligt billigare för BRP än att byta ut alla axlar!
Dom har gjort axlarna småa/spea för att spara vikt, men tror dom tog lite för mycket...

Ska göra en egen 25mms bakaxel och 2 extra boggie hjul för att jag inte orkar vänta på att skidoo ska skicka ut nya på garantin som dom förmodligen gör innom några veckor.
 
Last edited:

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Sv: rev xp ägare

om dom inte gjort om lagret i själva hjulet så att innerdiametern är mindre, då blir det juh bra, gissar att det är så det är.
Tvivlar stark på det, är nog en toleransmiss av stora drag...
Tveksamt att det finns lager som är en tiondel mindre...