REV Renegade , Köpråd erarenheter... ?

TripTon

Ny medlem
2 okt 2007
2
0
1
Kalmar
:) Hejsan!

Skall byta upp mig till säsongen och sitter och funderar på att köpa en
Renegade X 800 HO ( 2004 ) eller Renegade 600 SDI ( 2005 )
Vilken skall jag välja ?
För/nackdelar ?
Sen sitter jag också funderar på om man vågar köpa en skoter som har gått 500-600 mil eller om man skall lägga till ett par kronor och köpa en som gått mindre ?
Någon som har erfarenheter av dessa maskiner ?

tacksam för svar!

/Daniel
 
Senast redigerad av en moderator:

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Sv: miltal vid köp av skoter

600 SDI är ju riktigt fina motorer, bra bränsleförbrukning och bra med kraft!

Renegaden går riktigt skönt med! :)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Sv: miltal vid köp av skoter

Hejsan!

Skall byta upp mig till säsongen och sitter och funderar på att köpa en Renegade x 800 h.o -04 eller en renegade 600 sdi -05 vilken skall jag välja? för/nackdelar? sen sitter jag också funderar på om man vågar köpa en skoter som har gått 500-600 mil eller om man skall lägga till ett par kronor och köpa en som gått mindre? nån som har erfarenhet?

tacksam för svar! /Daniel
Milen har egentligen ringa betydelse, snarare är hur den har gått dessa mil som är av större betydelse. Bättre att känna å klämma på maskinen.

Bara för att en maskin har lite mil betyder det inte att den är bra, betyder inte ens att den har gått lite mil, den kan ju ha haft en kross-huv under en stor del av sitt liv.
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Sv: miltal vid köp av skoter

Man ska inte stirra sig blind på mil antalen!! Utan vad som är gjort på den och hur den är skött!! Milena har ingen betydelse tycker jag! Det som har betydelse då jag köper en skoter är skicket på skotern och vad som är gjort på den! Som sagt bara för en skoter har gått långt betyder det inte att det är ett vrak!!


Mvh
Jonas
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Har en 07a som jag kört 320 mil med. Har fått byta vevaxel tätning på variatorsidan. Om det är smetigt vid tätningen så behöver den bytas.
 

hardinth

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle
Tjena!
Jag har en Renegade 800 HO -05, jag tycker den är för mjuk i boogien när originalfjädrarna sitter på, jag har bytt till hårdare samt schimsat dämparna något, nu fungerar det perfekt, jag väger ca 85kg + kläder/utrustning.
Annars en kanon maskin, Jag har bestyckat upp den något, ligger aldrig över 2 lit/mil hur jag än kör...

//T