Rev "motorbromsar" hjälp!

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
hejsan har ett problem med reven, först är tomgången dålig,har rengjort spjällhus och reeds men de finns kvar litegrann fortfarande.

men de som är konstig är direkt när jag släpper gasen bromsar den in och är på väg att dö.

har kollat broms, matt späning, lager osv och de är verkar bra så de måste vara från motorn eftersom de dör ibland när jag släpper gasen och den saktar ner och så dör den när den står helt stilla, men jag vet inte, kan vara nåt annat,men nån som har nåt förslag vad ja kan göra ?:confused:
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Kolla igenom primärvariatorn, låter som att den kärvar och inte släpper ner remmen då du släpper gasen. Been there...

Problemet för mig var en rulle i primären som gått sönder, så det "bröt snett" i variatorn, så det nöp fast remmen tills motorn stannade.
 

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
polarsindy: nej varkligen inte ,tvärt om om man har mattan upphissad.

okej :) ska kolla lite verkar ju som att de kan vara de :D
 

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
okey, inte så mkt koll på variatorer, hur svårt äre att ta lös och fixa själv ? eller måste man, finns ju 1-6 steg fast de har ja testat är ju bara vinklingen på dem :)så nått annat typ med samspelet..
 

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
1-6 brickan justerar du rembredden så den inte sjunker ner mellan variatorskivorna när den nöts. Men sekundären kan ju också kärva så den inte går tillbaka, been there :)
 

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
känns som de ha med variatorn att göra.. men kan de inte vara kolvringar eller nåt sånt ? ska ta och kolla upp det!