rev dyna på summit 01?

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Hej. undrar dom de är någon som vet eller har provat att sätta på en rev dyna på en 01 summit? tänkte kanske göra de. så jag har några frågor. passar dom utan att behöva modda så mycket? och om det blir nå bättre blir det högre och lite bättre sittställning? MVH Bergman

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Japp, jag har själv prov suttit en sån fast en MXZ 800 -01. Blir en grym skillnad, ser inte så tokigt ut heller. Men enligt han som gjort de va de inte ens nära passform. De är helst fram på dynan de måste kapas och moddas för att den ska passa mot tanken.

Synd att jag inte hade nån bra bild..har en bild men de är just så man ser dynan på håll..

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Okej, ja man blir ju sugen på att prova modda dit en. men är det värt det? blir det så pass stor skillnad så de är värt de? vart får man tag på en hyffad rev dyna för en billig peng?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har sett en summit med rev dyna på blocket för nån vecka sen. Tror de var den långa dynan. Jag gillade inte hur det så ut. Dynan satt perfekt runt tanken och det men det såg helt fel ut.

Du får ju en mkt högre körställning än med orginal dynan.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Skulle tro att de inte ser lika snyggt ut på Summit då de blir lite tunnel "över", å de blir inte så mycke på dessa 345'or.

På MXZan såg de riktigt bra ut då dynan sluta i änden på tunneln som de redan gör på dessa modeller. Men i övrigt så blir de en bra körställning! Dynorna är väl inte så dyra?