Rev Chassiet, fortfarande modernt?

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Har funderat ett tag på om Rev chassiet (gamla reven) fortfarande ses som ett modernt chassie? Min åsikt är att det är det. Bortsett från att långa förare får "revknän" så är väl detta chassie lika modernt som konkurrerande märkens senaste chassien. Tänker på körställning, fjädring etc. Är inte ute efter att "dryga" mig utan vill kolla vad ni andra tycker.
 
B

Biosteel

nu kanske inte de här hör till riktigt men intrycket man får av folk som kört just gammla revkörställningen antingen älskar den eller hatar den. finns inget medel. är det så eller bara jag som fått för mig nått ?
 

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Har kört rev chassiet sedan det kom 03. Har aldrig haft problem med så kallade "revknän" fast jag är 1.90. Det beror säkert att jag till 85% står när jag kör. Tycker fortfarande att chassiet är modernt och funkar bra. Enda minuset som jag ser är kvaliten på stötdämparna. Då dom inte är kalibrerade för våra tvättbrädor till leder.
 
4

426H

Är också ganska lång och har aldrig haft problem med knäna. Tycker körställningen på gamla reven är kung! Hade dynan vart 5 cm högre så skulle den vart perfekt. På XP/XR är ju fotholkarna för långt fram så man måste stå bakom. :stupid:
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Är också ganska lång och har aldrig haft problem med knäna. Tycker körställningen på gamla reven är kung! Hade dynan vart 5 cm högre så skulle den vart perfekt. På XP/XR är ju fotholkarna för långt fram så man måste stå bakom. :stupid:
Håller med ordagrannt.

Körde kort REV förra vintern, är 198cm, och hade överhuvudtaget inga problem med knäna. På med en summithöjare bara, så ere klockrent!

Och som du säger; Knäpp placering av fotholkar på både XR och XP...:eviltongue:
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
. .är 184 med strumpor och kort hår, har inte heller förstått de där med rev-knän.. jag har dessutom skjutsat ganska mkt på min så jag har suttit ganska långt fram gaska långa sträckor men aldrig haft problem med knäna..
Största problemet är de låga styret, AVSKYR höga styrhöjdare med Monkeybars eftersom de e fult, men jag måste påstå att jag aldrig skulle gå tillbaka under de 20cm jag nu har..