Rev 800 som går på en burk

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Har en 800a som efter lite puderlek började tvärgå på en cylinder, såg att avgastemperaturen vid gaspådrag på MAG sidan var några 100 grader kallare efter detta hände. Tittade stiften, PTO var gyllenbrun, MAG var gyllenbrun men mer sot. Bytte till reservstiftet men blev ingen skillnad. Köpte nya BR9ECS men inte bättre. På 5mil så har det försvunnit 1dl olja för smörjningen av veven, men det är kladdigt runt behållaren och nedanför så jag tror (läs hoppas) att inget har hänt där nere utan bara ett dåligt lock och slangklammer.

Den går bra på tomgång men när man kommer upp till runt inslagsvarvet så börjar den gå på en cylinder.

Vad har ni för teorier? jag har haft många men hittar fan inget fel, och snart är det fjälls..:mad2: Någon som känner igen detta?

Det jag har kollat:

Nya stift, BR9ECS.
Förgasarna hittade jag inget fel på.
Avgasportarna såg bra ut.
Gnista har jag.
Stiften är blöta.
Komp 10+ på båda.
Reedbladen såg bra ut, gummit var lite nött men har svårt att tro att det kan bidra med att den inte alls går(se bifogad bild)
Sprutat startgas lite här och var men ingen skillnad.
Lade ett öga på kolven genom reedöppningen men inte en repa.

Film när den började gå dåligt (filmat tven)
[video=youtube;XOzaxZZyW0I]http://www.youtube.com/watch?v=XOzaxZZyW0I&feature=youtu.be[/video]

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Plockar upp motorn imorgon, kolvarna såg inte helt 100 ut på avgassidan. Teorin är att ena kolvringen inte mår bra. Ber till gudarna att cyllarna har klarat sig.

Rolig hobby detta.