REV 800 Nervös???

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
Ni som kört maskinen kan väl säga vad ni tyckte om den! Micke? Körde en idag och.. Hmmm... Undrar om nåt inte stod rätt till med maskinen...Kvickstyrd e ju mkt bra men alltså när man börjar hoppa från sida till sida som en gammal TSS Yamma börjar man ju fundera... Det här var på en mkt dålig led.. Stora knölar.. (whoops) Hoppade från knöl till knöl och provocerade.. Även under inbromsning ville den svajja.. Visst det krävs inkörning å den e väldigt olik allt annat.. MEn ändå.. Upplevde ni nåt liknande när ni testade den?? (Micke, "skoterleden" eller nån annan som kört)4 pers som körde upplevde samma sak..
 

SLE500

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Hur långt

Har kört MxZ REV över 10 mil och känner inte igen det du säger maskinen är extremt rikningstabil under körning och i hopp men man behöver en eller ett par mils inkörning på den för som sagtvar den är inte lik något annat.
En sak kan jag lova er att det är lättare att gå från en "vanlig snöskoter till en REV än det kommer att bli att gå tillbaka". Då man kört ett tag kommer man underfund med hur dom tänkt med den, det krävs ett nytt sätt att köra, mycket mer som en motorcykel, man sitter väldigt bra och har bra kontroll över maskinen men den kräver sin förare för ingen kan påverka naturlagarna när det går för fort så då vill det till att man kan hantera läget. För det är en "sportbil". Tekninken på den här modellen kommer för alltid att påverka vårt sätt att köra snöskoter.
 

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
Hmm...

Läste Johans artikel igen.. Verkar som han känt liknande som jag.. T.ex så när jag rullade ner mot en väg ville den gärna ta spår.. Ryckte från sida till sida.. Men skotern jag körde hade "råkat ut för ngt" förstärkningslisten längst ut på höger fotsteg hade gått rakt av ungefär 40 cm bak.. Ser ut som det är samma maskin Johan körde.. Titta på bilden som visar höger fotsteg.. Ser ut precis som den jag körde.. Knäckt list.. Hamdlarn sa att "nån" slagit runt?? Instämmer i övrigt i allt det Johan säger.. Fast jag vill ha den hårdare, slog igenom.. Leden jag körde va ju lite extrem åxå.. Och SXRen som låg just framför mig hoppade och for rätt rejält..
F_n skulle fått ha den en dag! Minst..