REV 800 HO -04, ingen gnista

Empafoshoo

Välkänd medlem
15 feb 2010
116
0
6
Kiruna
Hej!

Tappat gnistan! Har en rev 800 från 2004 som gått klockrent ända tills i morse... Startade maskinen (startade lätt) och lät den stå ca 15mins på tomgång innan jag stack iväg en vända, slog av den på stoppknappen och skulle starta den någon minut senare... pep 3 ggr med svagt ljud å alla lampor lös och mätarna funkade inte alls körde ca 30 meter sen dödade jag den via dessen och då var den stendöd när jag skulle dra igång den igen????:mad2: Kollat gnistan och den är lika med 0 :hmmmm2: vad kan detta bero på? CDI eller tändplatta? Kör ganska mkt lössnökörning! kanske blivit fukt i CDIn?

Snabba svar är mkt tacksamt! :smile1:

f_frojden

Aktiv medlem
29 jan 2009
90
0
6
Västerås
Sv: rev 800 ho 2004

nu har jag ingen som helst erfarenhet av detta felet! men har för mig att jag läste någonstans att en kille hade liknande problem med sin rev.
felet på den var att batteriet var helt dött och tog ingen laddning! detta resulterade i att det inte kom någon gnista alls då övrig el på skotern slukade den lilla ström som skotern han generera! så prova med ett annat batteri!
var tvungen att ha ett batteri i för annars funkade det inte alls!

börja där så kanske du får igång den!

Empafoshoo

Välkänd medlem
15 feb 2010
116
0
6
Kiruna

De bästa hade vart om man hade haft ett batteri :) har ingen aning om vad som hänt med gnistan, hände bara helt plötsigt, funkade å gick som ett skott innan man stängde av den. Körde en del i lössnö så kan hända att det kommit in fukt någonstans?
Är inte så erfaren när de gäller elsidan :)

DogWalker

Aktiv medlem
6 jan 2011
66
0
6
Sundsvall

Kolla det enkla sakerna först.

Är stiften okej! Köp nya och sätt dit och kolla om det finns gnista.
Tändspolen! Kolla om du kan få låna nån annans tändspole, se om det blir gnista.
Kolla alla kablar som hör till att de är okej! Kolla efter ev. glapp, nötning eller kortslutning.

Och framför allt. När du hittat felet så skriv om det också, så vi andra också får lära oss nåt.. :)