Rev 800 -06

Mad_Mike

Ny medlem
31 dec 2008
2
0
1
Östersund
Tjo

Fundera på att köpa en mxz 800 -06 nu till helgen och skulle vilja veta om det finns något man ska titta efter och hur motorena är?
Och vad är skillnaden mellan -05 -06

Tack för alla svar

Mvh

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag har en 06a var nöjd ända till förra vinter då skar den. sen har den sprängt kanske 4 remmar och sliter rem skitmycket!! jag ska faktiskt sälja min och köpa nytro mtx sorry alla rotax frälsta!! men jag kommer alltid ha rotax i mitt hjärta hahaha! prova åka fyrtakt något år nu! jag rekomenderar antingen en rev 600 el. en nytro...

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Skillnaden mellan -05 och -06 motormässigt är väl bestyckningen. 06 anses mer "safe" och powertek-motorn var såklart mer beprövad andra året. Skulle vilja säga att det är Rotax näst mest driftsäkra 800, efter "R" då förstås som har ännu mer elektronik. Även Renegade-chassit är ju även det ganska beprövat i denna årsmodell. Tror inte du kommer ångra dig, om nu maskinen är fräsch.

4

426H

Till 06 fick den nya bättre skidor (pilot) och en lägre framvagn. Mer lättstyrd, bättre bett i skidorna och mindre tippig än 05:an.
Körde tre säsonger med en 06:a renegade och tycker att det var en kanonskoter. Inget som krånglade för mig i alla fall. Bara att tanka och köra!