rev 600 sdi blanda olja i tanken<?

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
hej, som ni ser så undrar ja om jag kan blanda olja med bensin i tanken på en rev 600 sdi?? eller får man inte det<+?

har hört att man inte ska blanda olja med bensinen??

+ ska man ha en speciel olja eller går det att köra på okq8s olja skoter tt (syntetiskt baserad) .
 
A

axelsson_vpg

Sv: rev 600 sdi blanda olja i tanken?

De låter ju lite dåligt att blanda då de är insprut... Du kan nog köra vilket olja du vill, sj kör ska jag köra texaco 2t low smoke halv.
 

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
Sv: rev 600 sdi blanda olja i tanken?

De låter ju lite dåligt att blanda då de är insprut... Du kan nog köra vilket olja du vill, sj kör ska jag köra texaco 2t low smoke halv.
skär den it nå då ellr? om ja kör på okq8s olja? ja, så då ska jag bara hälla olja i "oljedunken" , och hur mycket ska ja fylla på då?? tills det blir fullt eller!?=?
 
A

axelsson_vpg

Sv: rev 600 sdi blanda olja i tanken?

skär den it nå då ellr? om ja kör på okq8s olja? ja, så då ska jag bara hälla olja i "oljedunken" , och hur mycket ska ja fylla på då?? tills det blir fullt eller!?=?
Jo kör med separat smörjning.. Tills den övre markeringen :) Eller tills nästan fullt om du inte har någon
 

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Jag tror oljepumpen smörjer vevlager osv så att blanda i tanken är nog inte att rekommendera. Hör med en ÅF...

Köper ni annan olja än skidoos egen så hade jag kollat om den är lika tunnflytande genom att det är en pump som pumpar fram oljan. Tänk er saft eller ketchup som ni ska suga genom ett sugrör.


Jag kör alltid på tillverkarens olja, det känns tryggast så.