Rev 600 SDI Äter rem!

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Tja, Har köpt en rev 600 Sdi-05 å den äter remmar, Helt sjukt,, Har plockat bort grejset på variator skyddet och borrat stora hål vid knät.. Men en rem går typ 20-30mil på ungdomskörning ;) Blir ruinerad på remmar :eek:
Har ni nå tips? Funderar på att göra som på bilden nedan



Hade ingen bild på variator sidan.. Men sätta i Mesh typ så som jag ritat på bilden.. Är väl inte expert på Paint men ni borde fatta :wub:

SRY för Jätte bild men men..
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Det måste ju finnas en anledning till remslitaget. Känns lite sökt att lösa allt med att ventilera. Kolla linjering först. Är variatorerna väldigt varma?
 

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Nej dom är ju inte det.. Dom var förut innan jag satte på Kåporna med hål.. Nu tkr jag att dom hade en normal temp
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Om du startat motorn med kåpan på variatorsidan bortplockad och gasartill ! Rör sig motorn uppåt lr åt sidan då ? isf måste du fixa nå stag som hindrar motorn från att röra sig ! För när den rör sog så minskar avståndet imellen variatorerna samt att det blr snebelastning på remmen !
 

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Om du startat motorn med kåpan på variatorsidan bortplockad och gasartill ! Rör sig motorn uppåt lr åt sidan då ? isf måste du fixa nå stag som hindrar motorn från att röra sig ! För när den rör sog så minskar avståndet imellen variatorerna samt att det blr snebelastning på remmen !
Ska prova det imorgon när det inte är -20!



Vad har du kört på för remmar? Har du kört in remmarna ordentligt eller bara ut å tokgasat i djupsnön?
Allt från Brps orginalremmar :blink1: till Gates extreme :yawn:
Jo jag åkte väl nån mil lugnt :)
 

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Garanterat linjeringen! :D Sen har du då inte alls kört nån orginalrem ! :D Men det märktes ju när vi stanna då du inte hade hål då va ju min rem nästan kall då man brännde sig på dina grejor!
 

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Garanterat linjeringen! :D Sen har du då inte alls kört nån orginalrem ! :D Men det märktes ju när vi stanna då du inte hade hål då va ju min rem nästan kall då man brännde sig på dina grejor!
Jo nån av dom va säkert orginal ;) Sluta kabba nu när jag fått folk intresserade :)
 

Leo.Lundkvist

Ny medlem
21 jan 2010
2
0
1
Har haft samma problem jag också men då svarvade jag en bricka och la mellan lagret på axeln och sekundärvariatorn och så kapade jag en distans och la brickor emellan på bulten till variatorn så den kan röra sig lite och det vart då betydligt bättre, växlar mycket bättre och har kört 20 mil nu utan att behöva byta rem :p
 

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Har haft samma problem jag också men då svarvade jag en bricka och la mellan lagret på axeln och sekundärvariatorn och så kapade jag en distans och la brickor emellan på bulten till variatorn så den kan röra sig lite och det vart då betydligt bättre, växlar mycket bättre och har kört 20 mil nu utan att behöva byta rem :p
Okej, ska prova detta,

Men jag har läst lite nu på forumet å kommit fram till att motorn sitter nog snett, För remmens trådar kommer fram direkt.. Liksom ni vet hur jag menar,, Har varit otydlig på detta..