Rev 600/440

RoJ

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Lite svårt att svara på när jag inte vet hur mycket tid du ska spendera på crossbanan. Generellt kan man väl säga att 600:an passar de flesta, de som bör åtgärdas på 600:an är lite hårdare fjädring och framförallt byt ut de värdelösa skidorna. Skidorna fungerar hyfsat på led men dåligt på bana.
440 är en dröm på bana kort och gott. Det du bör tänka på är att driftskostnaderna på en 440 är högre, drar mer bränsle, du bör köra på en dyr/bra olja, kinkig på bestyckningen, kräver mer underhåll, nervös styrning vid vanlig ledåkning. 440 är en racer och ska framföras som en sådan.
Det är alltså upp till dig hur mycket du ska köra på bana. Mitt förslag är att du behåller 600:an schimsar om stötdämparna alt. köp en uppsättning Engans och byt ut skidorna.
 

RoJ

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Det finns en uppsjö av skidor som passar, men Rev 440 skidor fungerar helt OK sedan tror jag inte de kostar skjortan heller.
Det där med styrhöjare är en vanesak, har du kört mycket med "vanligt" styre känns ett högt styre konstigt och vice versa. I hopp och whoopisar föredrar jag ett högre styre men i kurvor utan vallar ett lägre. Det blir till att kompromisa, du får prova dig fram men ett tips är att inte börja med för högt styre.