Rev 500ss -06 Vs Sdi! Något att ha?????

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Hejsan,

har nu ledsnat på min ski-doo 670 och tänker nu köpa en ny.
Har funderat på en Skidoo rev 500ss men vet inte om det är något att ha?? har inte så mycket information om denna motor. Vet att det är en kortslagig 600 motor med ca 100 hästar! Driftsäker, drar den mycket olja?, hur tar den sig i puder? osv osv... skulle vara bra att få så mycket information som möjligt.
Har ca 45000 att spendera.

Eller skulle det vara mer värt att köpa en Sdi???

MVH
Tacksam för svar!
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
för 45k får du ju en fin sdi, skulle definitift satsa på en sådan, mer hästar och lika snål på soppan om inte snålare. hur motorn tar sig i puder vet jag ej, dåligt gissar jag... skriv mera vilken modell du vill ha
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
hört att dom verkar ha problem med insugsgummit, den tar tydligen in nå remmdam från luftboxen? (något som stämmer?).
Isåfall hade jag tänkt mig en 600sdi. Antingen en -04 -05 eller -06? Tips på den bästa årsmodellen?
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Köp defenetivt en SDI, har haft både sdi och förgasare av samma årsmodell så vet skillnaden.
Sdi är betydligt piggare, drar mindre vid lite lugnare körning, vid hårdkörning i puder tycker jag dom drog nästan lika mkt. Det där med remdamm löser man med meshfilter för "Hålen" i baksidan luftburken

06ans sdi 600 skulle jag säga är den bästa, förutom Xrsen -07a då.