Rev 440 -04 utan gnista

R

Robin

Kortfattat, efter att ha landat skotern upp och ner i en mer eller mindre misslyckad whip slog jag av maskinen för att den inte ska sura ner sig.

Kastar runt maskinen på rätt köl igen och förbereder mig på att starta.
Men har då tappat gnista totalt. På båda stiften.

Stiften är det inga fel på, stoppknapp fungerar utmärkt, dödmansgrepp har jag urkopplat.
Skotern är totalt nersurad men det har inget med saken att göra.

Finns det någon på vårat forum som kan hjälpa mig med ett elschema för att söka upp jordpunkter eller kanske mätvärden på stator och/eller tändspole?

Tips på vad som kan ha havererat?
Påsken närmar sig med stormsteg tyvärr..

R

Robin

Känns jävligt mysko, i och med att skotern landade upp och ner och fortfarande gick samt att jag slog av den själv på nödstopp därefter.
Att en jord har lossnat låter också ganska ologiskt eftersom det isåfall borde få det utfallet att skotern inte går att stänga av, kan kanske däremot vara så att det är något som ligger och jordar hela tiden i och med krasch landningen.

Har fått tag i mätvärden på tändspole och stator nu iaf så ska kika upp dessa därefter plocka ur motor och kontrollera jord osv.

Kabelschemat du har där verkar vara till en SDI maskin? men ska kika om det stämmer iaf något sånär.

Men ett ordentligt elshema hade uppskattats om någon vill dela med sig?

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Har du testat koppla ur nöstoppet ? den skall gå då, det har strulat på min iaf å vart jvligt mysko !

R

Robin

Något med nödstopp har det inget att göra.

Däremot verkar statorn kass så imorgon åker den iväg på omlindning, återkommer med resultat.