REV, 44 matta?

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
Sv: 44 matta till rev

till en 440 kan jag då garantera att den passar.. borde göra det till alla modeller
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Sv: 44 matta till rev

ja fan dom passar perfekt. har till och med haft en 51mm matta på en gammal rev ja har haft. (nån som vet om en matta 44-51mm så hör av er till mig)
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Sv: 44 matta till rev

ja fan dom passar perfekt. har till och med haft en 51mm matta på en gammal rev ja har haft. (nån som vet om en matta 44-51mm så hör av er till mig)
Hej,

Har köpt en nu challenger matta 51mm till min rev från USA. Kostade 2800:- ny...i sverige kostar samma matta mellan 5-7000:-.

Jag hade tänkt köpa mindre drivhjul typ 9k+ ta bort dubbskydden.. Sitter 10k nu.

Menar du att 51mm mattan passar utan att gå på mindre drivhjul? Vilken modell hade du?
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
dom säger att det e bättre o byta drivhjul till ett med mindre kugg än att dreva ner i kjedjehuset, så att man får bättre acc o att den blir starkare?
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
dom säger att det e bättre o byta drivhjul till ett med mindre kugg än att dreva ner i kjedjehuset, så att man får bättre acc o att den blir starkare?

Vem säger det? Det tror jag inte...

Blir egentligen samma effekt av båda men det är bättre att ha lite större drivhjul för att få mattan att rulla lättare. Jag byter endast drivhjul för att få plats med matta med högre kammar
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
om du köpt mattan så mät avståndet i mattan mellan "kuggarna" och köp drivhjul till den. känner du att skotern inte orkar med mattan dreva ner den 2-3 kugg. funkar fun fint på min rc600 . fick byta drivhjul och drevade ner den en hel del.

skotern mår bara bra av det. min iallafall. variatorn blir inte alls lika varm och tuggar inge rem alls som den gjorde orginal.