rev 03?

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
440 är ju helt klart bästa lekmaskin men det är ju int bara att åka utan like översyn varannan gång så funkar det:)

jag höll bara koll på kompet mest och bytte ringar och kolvar när det börja bli under 9kg
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Om JAG skulle få välja så skulle ja ta en 600. Räcker gott å väl för lek, hopp m.m.

Är också lagom mkt billigare än en 800 i drift.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
600 helt klart.men 440in är inte fyskam den heller=) har då bara kört med min =) inga som helst problem :) bara man ser till att den får nog med soppa när den vill ha de:)
 

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
om du gillar att hoppa ska du inte ha nån rev 600 el 800 iallafall ur dåliga dämpare såvida det inte har x paket samt ev att 07:eek:rna har bra redan från start, jag plus 2 andra körde förra säsongen dom hade rev 600 03:eek:r och vi hoppa och lekte, men alla ville tillslut bara åka med min 440 det sluta till och med att den ena bytte bort sin 600 och fick sig en 440 dom är ju dubbelt så roliga chassie mässigt även dubbelt så hållbara i chassiet tycker jag. men då och andra sidan hoppa menar jag ingen liten å kant utan ramper och stora långa hopp i fjällen.
det optimala i min mening en 440 med 600motor alt 800 precis som jag ska stoppa i nu till vinter:) 440 är lite väl klent vid vissa tillfällen, men sjukt rappa:)
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
satsa dina pengar på en 600..
dem e lättare att leka runt med än en 800a och kanske lättare att hålla igång och köra än en 440i.
600a motorn räcker gott och väl för lek i drivor led myrar mm mm..

ska du ha en -03a skulle satsat på en 04a då det är en annan boggie i dem som e bra mycket bättre än rev -03.
 

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
Jag tycker som "sleepy" en 440 är bästa lek-skoter,enda gångerna man känner att 440in inte duger är när det är tok mycke snö så att efekten inte räcker till att skjuta upp mattan ovan snön, det är dock få gånger som man får uppleva det i swea rike och då önska man nog helst att man haft en med längre matta som typ rev summit o liknande,men annars köp 440 och släng in en 800 motor om det inte skulle duga 440 standard.

Tycker absolut inte du ska satsa på någon 600 då du kommer märka vilken skillnad det är på dämpare,har nämt det förut o gör det igen men det är faktiskt en grym skillnad.

Men det är ju lite beroende på pengar med, om du har så du kan köpa en rev -07 så är ju problemet löst då har du dämpare och ett utmärkt chassi samt val av motor.

Kom ihåg att det är först -05 som boggien blev bättre men hoppar man inte ramp så tycker jag de kvitta, sen har du nonslip på nyare modell, men det går ju att lösa i efterhand då man har en skoter med rev chassit är det inga som hällst problem att fixa grejer i efter hand då det finns så mycket grejer till dom som passar på alla modellerna.

Lycka till med valet!