Retro Maskiner

J

Jas Gas

Skulle vilja se bilder på fina gamla maskiner som DU eller nån närstående äger,inga skotrar som ni hittat på nätet för då blir det ju flera miljarders bilder.
Kan väl dra gränsen nånstans vid mitten på 80talet.:ciao:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Min pärla, tanka och starta upp den i fredags, men så går stiftet när man just fått igång den... typiskt!

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Veteranare FTW! :rock:
Längtat efter nån sånhär tråd :)

Ja man får väl släng upp en bild på Et:n då

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Hej här kommer lite bilder på min John Deere Trail fire 440 av årsmodell 1980.
Min John Deere har gått ca 360 mil men den gick ca 100mil förra vintern och det enda som behövdes göra var att spänna bromsen lite:D Samma stift hela tiden.

Jag har haft många andra skotrar men Deere'n är den skotern som gått medans de andra skotrarna pajjat så den får vara kvar ett bra tag till och roligare för 5000:- kan man nog inte få :rock:

I farten...

en bild där Deere'n har en snowboard åkare bakom sig.

I gott sällskap med en Yamaha SS 440

Här i byn är det 5 st John Deere skotrar som används flitigt :cool:

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
:rock:En fin maskin dom där också... Vill också sätta en bild men har inte fått det att funka :mad: JAG VILL OCKSÅ!!!! :bawling:

Grannen har en röd-orange Valmet Lynx 600 503-1980 och en 535:a -82 high speed och båda har hög låg växlade lådor :rock:
Har testat köra 535:an en hel dag och den hade inte dragit nästan någe bränsle alls från tanken! Men dock så är det lätt man tippar med den. Gjorde väll det såleda 2-3 gånger, maskinen är i original utförande på så sätt att den inte är breddad på nåt sätt.
Men huven hade blivit mosad under nåt för 10 år sen eller så. Så den är ju ihop lappad med glasfiber och målad. Detsamma var det nåt med motorkåpan.

Dock har 600 ingen matta eller motor för motorn sitter i 535:an och mattan har gått av. Tänkte att om man ska sälja Alpinen blir det kanske att man köper hans 600. Om jag råkar hitta en matta förståss hehe. Tänkte en "traktor mönstrad" matta för dom hugger! Om inte annat söker jag efter en 635:a

Älskar alla såna där maskiner! 60cm bred matta siså där 140-170cm långa. Eller 50cm breda och 150-180cm långa. Och dom där maskinerna tar sig fram! Som Trappern våran!!!

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Det var ingen bra idé att kolla i denna tråden... Blev nästan tårögd vid tanken på att min stackars ET inte är min längre :bawling::bawling::bawling: Nej, det känns som att jag måste köpa tillbaka den så småningom :laugh: Den var en riktig krigare, hade gått nästan 1100 mil, vi hade den i tio år och ja.. Det enda vi bytte som var slitet eller dyl. var i princip tändstift och insugsgummi. Den bara gick och gick och gick! Ja, förr kunde de verkligen bygga skotrar! Och då man tittar på den nu i efterhand, är den faktiskt riktigt snygg också!

J

Jas Gas

Det var ingen bra idé att kolla i denna tråden... Blev nästan tårögd vid tanken på att min stackars ET inte är min längre :bawling::bawling::bawling: Nej, det känns som att jag måste köpa tillbaka den så småningom :laugh: Den var en riktig krigare, hade gått nästan 1100 mil, vi hade den i tio år och ja.. Det enda vi bytte som var slitet eller dyl. var i princip tändstift och insugsgummi. Den bara gick och gick och gick! Ja, förr kunde de verkligen bygga skotrar! Och då man tittar på den nu i efterhand, är den faktiskt riktigt snygg också!

Jo den såg fin ut du skulle aldrig sålt den.